Re: Far East War 1592: povijest između žanrova, prvi dojmovi i dilema za kraj
Postano: 27 srp 2017, 12:37
Što se tiče Manhattan Project: Energy Empire, ako vjerovati gosp. Vaselu tema je u potpunosti naljepljena na tu igru jer su dizajneri došli do publishera sa potpuno drugačijom temom.
Meni je fascinantna činjenica da sa pojmovima "ameritrash" i "euro" možemo obilježiti igru do te mjere da možemo pretpostaviti sa kojeg je kontinenta dizajner igre, ali skrećem sa teme.
Smatram da ipak postoji svijetlo na kraju tunela. Ryan Laukat (Above and Below, Near and Far) se trudi naći balans između priče i mehanike. Izdaje se sve više igara koja kombiniraju najbolje od ameritrasha i eura (Blood Rage, Gloomhaven) tako da se te granice polako brišu. Te igre pokazuju da igra ne mora biti ili krajnje optimizacijski engine ili bezumno bacanje kockica, može biti nešto između. Sukladno ovaj raspravi, u toj cijeloj priči fali još završni začin, a to je naracija ili priča i to ne ona koja će biti samo naljepljena ili hrpa nepovezanih pričica.
Ako sam te dobro shvatio Vatanen, ti biš volio da priča/naracija bude nešto što pokreće boardgame i da na kraju odigrane partije ili znaš/naučio si neke nove činjenice iz tog svemira/okruženja/povijesti ili imaš želju znati/naučiti nešto više? Ispravi me ako sam u krivu.
Smatram da već danas imamo neke igre koje su trude objediniti sva 3 elementa o kojima sam pričao (ameritrash, euro i priču), po meni uspiješno, ali o ukusima bi se dalo raspravljati. Moja dva kandidata su T.I.M.E. Stories i Mech vs Minions.
*POČINJU MOGUĆI SPOILERI*
T.I.M.E. Stories je baziran u alternativnoj budućnosti (koji oksimoron, kako nešto može biti alternativno ako se nije ni dogodilo, ali neznam bolji izraz, smatram da budućnost neće biti takva kakva je opisana u T.I.M.E. Stories) kamo svaka misija koju odigraš je priča za sebe ali opet iz misije u misiju imaš osjećaj da postoji priča koja povezuje sve te misije. Isto tako pojedinačne misije, ako su bazirane na povijesnim razdobljima, daju osjećaj razdoblja i odnosi stvari u tom razdolju (društveni status npr.). O kvaliteti naracije bi se dalo raspravljati, pogotovo jer se radi o alternativnoj prošlosti/sadašnjosti/budućnosti. Isto tako bi se dalo raspravljat o gameplay mehanika pošto se testovi svode na bacanje kockica i što bude, bude, ali u igri postoje putovi za optimizaciju i kako povećati uspjeh nakon što ne pređete misiju.
Mech vs Minions možda djeluje kao čudan odabir, ali svako onaj tko je odigrao kampanju i koristio Mech vs Minions Radio sa službenih stranica može potvrditi da igra koja ima kampanju od 10 (ili 12 misija, više se ne sjećam) zapravo postoji priča sa početkom, zapletom, vrhuncem i raspletom. Za one koje nisu probali, Mech vs Minions Radio daje prije svake misije uvod iz perspektive 4 lika koja se igraju u igri, tijekom igre u ključnim trenucima novi "flavor" teksta misiji i na kraju misije zaključak misije, opet iz perspektive 4 lika koja se igraju u igri. I što je najbolje svaka misija je jako tematska kroz gameplay. Ako je brifiing za misiju kaže da morate gurati bombu na poziciju X, onda se to stvarno i raditi, doslovce gurate bombu itd. Mech vs Minions je ujedino mehanički dosta solidna igra, pod uvijetom da volite programiranje poteza u naprijed. Ono gdje je Mech vs Minions najslabiji, sukladno ovoj raspravi, je priča koja nije za svakoga. Meni je ona bila najbolji dio igre, jer putem Mech vs Minions Radija, opisa misija pa i gameplay mogućnosti likova dobio sam jaku dobru sliku o karakteru likova koje smo igrali i što smo mi to i zašto radili kroz gameplay mehanike.
*ZAVRŠAVAJU MOGUĆI SPOILERI*
Mislim da je samo pitanje vremena kada će se pojaviti povijesni ameritrash. Npr. nedavno je izašla (ili će izaći) nova verzija
1960: The Making of the President https://boardgamegeek.com/boardgame/277 ... -president, kamo se kroz gameplay dobije jako dobar osjećaj kako je išla ta izborna utrka. Smatram da bi se takva igra mogla preoblikovati na legacy stil igre ili kampanjski stil igre, kamo bi se u svakoj partiji natjecali za X broj država, možda kroz iste mehanike kao što su sada u igri, kamo se može ubaciti više činjenica i priče jer bi se fokusirali na kraće vremenske periode u svakoj partiji.
Ovdje u cijeloj priči zaboravljamo napomenuti cijelu podvrstu društvenih igara a to su PnP (Pen and Pencil) RPGovi. Zanimljivo je da i oni masovno boluju od istih boljki kao boardgameovi, što se tiče priče. Padaju mi na pamet fantasy, SF i horor PnP, ne pada mi napamet niti jedan povijesni. Ne kažem da ne postoje, vjerovatno i postoje, ali sudeći po Kickstarteru i onim PnPovima o kojima se priča, na začelju su.
Meni je fascinantna činjenica da sa pojmovima "ameritrash" i "euro" možemo obilježiti igru do te mjere da možemo pretpostaviti sa kojeg je kontinenta dizajner igre, ali skrećem sa teme.
Smatram da ipak postoji svijetlo na kraju tunela. Ryan Laukat (Above and Below, Near and Far) se trudi naći balans između priče i mehanike. Izdaje se sve više igara koja kombiniraju najbolje od ameritrasha i eura (Blood Rage, Gloomhaven) tako da se te granice polako brišu. Te igre pokazuju da igra ne mora biti ili krajnje optimizacijski engine ili bezumno bacanje kockica, može biti nešto između. Sukladno ovaj raspravi, u toj cijeloj priči fali još završni začin, a to je naracija ili priča i to ne ona koja će biti samo naljepljena ili hrpa nepovezanih pričica.
Ako sam te dobro shvatio Vatanen, ti biš volio da priča/naracija bude nešto što pokreće boardgame i da na kraju odigrane partije ili znaš/naučio si neke nove činjenice iz tog svemira/okruženja/povijesti ili imaš želju znati/naučiti nešto više? Ispravi me ako sam u krivu.
Smatram da već danas imamo neke igre koje su trude objediniti sva 3 elementa o kojima sam pričao (ameritrash, euro i priču), po meni uspiješno, ali o ukusima bi se dalo raspravljati. Moja dva kandidata su T.I.M.E. Stories i Mech vs Minions.
*POČINJU MOGUĆI SPOILERI*
T.I.M.E. Stories je baziran u alternativnoj budućnosti (koji oksimoron, kako nešto može biti alternativno ako se nije ni dogodilo, ali neznam bolji izraz, smatram da budućnost neće biti takva kakva je opisana u T.I.M.E. Stories) kamo svaka misija koju odigraš je priča za sebe ali opet iz misije u misiju imaš osjećaj da postoji priča koja povezuje sve te misije. Isto tako pojedinačne misije, ako su bazirane na povijesnim razdobljima, daju osjećaj razdoblja i odnosi stvari u tom razdolju (društveni status npr.). O kvaliteti naracije bi se dalo raspravljati, pogotovo jer se radi o alternativnoj prošlosti/sadašnjosti/budućnosti. Isto tako bi se dalo raspravljat o gameplay mehanika pošto se testovi svode na bacanje kockica i što bude, bude, ali u igri postoje putovi za optimizaciju i kako povećati uspjeh nakon što ne pređete misiju.
Mech vs Minions možda djeluje kao čudan odabir, ali svako onaj tko je odigrao kampanju i koristio Mech vs Minions Radio sa službenih stranica može potvrditi da igra koja ima kampanju od 10 (ili 12 misija, više se ne sjećam) zapravo postoji priča sa početkom, zapletom, vrhuncem i raspletom. Za one koje nisu probali, Mech vs Minions Radio daje prije svake misije uvod iz perspektive 4 lika koja se igraju u igri, tijekom igre u ključnim trenucima novi "flavor" teksta misiji i na kraju misije zaključak misije, opet iz perspektive 4 lika koja se igraju u igri. I što je najbolje svaka misija je jako tematska kroz gameplay. Ako je brifiing za misiju kaže da morate gurati bombu na poziciju X, onda se to stvarno i raditi, doslovce gurate bombu itd. Mech vs Minions je ujedino mehanički dosta solidna igra, pod uvijetom da volite programiranje poteza u naprijed. Ono gdje je Mech vs Minions najslabiji, sukladno ovoj raspravi, je priča koja nije za svakoga. Meni je ona bila najbolji dio igre, jer putem Mech vs Minions Radija, opisa misija pa i gameplay mogućnosti likova dobio sam jaku dobru sliku o karakteru likova koje smo igrali i što smo mi to i zašto radili kroz gameplay mehanike.
*ZAVRŠAVAJU MOGUĆI SPOILERI*
Mislim da je samo pitanje vremena kada će se pojaviti povijesni ameritrash. Npr. nedavno je izašla (ili će izaći) nova verzija
1960: The Making of the President https://boardgamegeek.com/boardgame/277 ... -president, kamo se kroz gameplay dobije jako dobar osjećaj kako je išla ta izborna utrka. Smatram da bi se takva igra mogla preoblikovati na legacy stil igre ili kampanjski stil igre, kamo bi se u svakoj partiji natjecali za X broj država, možda kroz iste mehanike kao što su sada u igri, kamo se može ubaciti više činjenica i priče jer bi se fokusirali na kraće vremenske periode u svakoj partiji.
Ovdje u cijeloj priči zaboravljamo napomenuti cijelu podvrstu društvenih igara a to su PnP (Pen and Pencil) RPGovi. Zanimljivo je da i oni masovno boluju od istih boljki kao boardgameovi, što se tiče priče. Padaju mi na pamet fantasy, SF i horor PnP, ne pada mi napamet niti jedan povijesni. Ne kažem da ne postoje, vjerovatno i postoje, ali sudeći po Kickstarteru i onim PnPovima o kojima se priča, na začelju su.