Igra se igra, nije da se ne igra. Neke igre kod moje žene i mene doživljavaju novi revival, nisu se jako dugo igrale, govorimo čak i o nekoliko godina, dapače probale su se i prodati ali nije bilo interesa. Neke od igara imaju i ekspanzije ali dogovorili smo se da kod ponovnih igranja prvo svladamo osnovnu igru a onda tek počnemo ubacivati ekspanzije, a i to modul po modul a ne više njih istodobno. Jedna od tih igara je:
https://boardgamegeek.com/boardgame/37046/ghost-stories
Igra je nabavljena još u prvom fiksu kada smo tek krenuli sa hobijem ali bilo je toliko grozomorno teška a mi tada neiskusni igrači pa nam na kraju zbog silnih frustracija nije legla. Mislim da nijednom nismo uspjeli pobijediti.
Riječ je o kooperativnoj igri do 4 igrača koji u ulozi redovnika ratnika nastoje obraniti selo od najezde sablasti. Kako je godinama nismo igrali morali smo se dobro prisjetiti stvari. Pravilnik je mogao biti malo koncizniji ali ne ostavlja mjesta nejasnoćama pa smo dosta pohvatali. Prije smo je igrali tako da je svatko od nas upravljao sa po dva redovnika, ali sada koristimo tokene neutralnih moći, odnosno od 4 ploče redovnika sada svatko od nas upravlja samo sa jednom pločom dok su ostale neutralne odnosno uz pomoć navedenih tokena koristimo njihove moći. Ova opcija nam se pokazala vrlo elegantnom premda je žestoki konsenzus na internetu da je bolje upravljati sa više ploča.
Prve partije su bile grozomorne, ili bi žestoko zaginuli ili bi selo bilo pregaženo duhovima a još nismo ni stigli do glavnog negativca. No inat je proradio, posebice kod žene, iz igre u igre počeli smo kuziti stvari, pratiti koje sablasti su prioritetnije za rješavanje a koje možemo ignorirati, gubili smo ali igre su postajale sve tečnije, duže smo preživljavali, počeli smo sve češće koristiti pomoć seljaka kao i nemilice trošiti svoje tokene koje smo tako brižno sparali, i konačno smo u zadnjoj partiji sredili Wu Fenga pa smo si baš s guštom udijelili fist bump.
No i prije te pobjede status igre se počeo opet penjati u našim očima, počevši od teme , estetike i samog igranja. Reigrivost ogromna i određena jedinstvenim moćima redovnika, drugačijim slaganjem sela kao i pojavljivanjem duhova te različitih inkarnacija Wu Fenga koje se mogu nadumce odabrati i uključiti u igru. Posjedujemo
White Moon ekspanziju (Black secret je prodan ali možda i bolje jer teško bi nam sjelo za igru udvoje) ali nećemo se još žuriti s njom.
Igra je u međuvremenu prije dvije godine doživjela reimplementaciju u vidu
https://boardgamegeek.com/boardgame/285984/last-bastion sa drugacijom temom i jasnijim pravilima te s nekim promijenjenim pravilima ali u osnovi istom igrom.
Ono najbitnije, igra nam pruža epski osjećaj, slično kao u Spirit Islandu.
Sljedeća igra koju sve češće igramo je
https://boardgamegeek.com/boardgame/30549/pandemic , igra koja je doživjela toliko verzija, no s obzirom da imamo sve ekspanzije za originalnu igru, nikad nismo osjetili potrebe za drugim izdanjima. Možda ćemo jednom probati Pandemic Legacy, ali o tom potom.
Igra koja je isto godinama skupljala prašinu, potaknuta trenutnom situacijom ponovo se vratila na stol.
Osnovna igra je onak, brzo smo je prevladali i nakon nekoliko partija postane prejednostavna i dosadnjikava, barem za iskusnije igrače, ali ekspanzije dodaju nove izazove pa recimo moduli iz
https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... emic-brink bi trebali postati esencijalnih dijelovi Pandemica. Prvo smo igrali sa izazovom virulentnijeg soja, kasnije smo prešli i na mutaciju. Oba modula se mogu kombinirati ali ne želimo si previše komplicirati igru, jer i ovako zna biti dovoljno teška. Zadnja partija (sa modulom mutacije) djelovala je dobro. Imali smo dobru kombinaciju uloga, brzo smo pronalazili lijekove i proširili mrežu laboratorija po cijelom svijetu (zahvaljujući mojoj ulozi) a kako su se počela širiti žarišta po svijetu, zahvaljujući jednom događaju promijenili smo moju ulogu da ih lakše uklanjam. I opet situacija je djelovala dobro, pronašli smo lijek za 4 osnovne bolesti, žena se već spremala da izliječi i mutaciju, samo je trebalo preživjeti jedan turn, što je izgledalo lako jer smo na ljestvici nekontroliranih širenja bolesti stajali točno na sredini, a uspio sam ugasiti većinu žarišta, ostalo je samo još njih par koje sam se spremao očistiti, a onda je sve otišlo u strininu kada je žena uspjela na svom potezu izazvati 5 nekontroliranih širenja upravo iz onih rijetkih gradova koje još nisam uspio počistiti što je doveli do poraza.. Sve u svemu dobre su nam i zanimljive partije premda nemaju taj epski doživljaj. Nakon još koje partije budemo uklonili On the Brink i prešli na
State of Energency.
https://boardgamegeek.com/boardgame/126 ... n-calendar, još jedna igra s koje smo obrisali prašinu. Nama uvijek bila odlična igra, vizualno lijepa sa odličnom mehanikom, ali dosta komplicirana oko planiranja, od svih igara koje smo igrali možda i najkompliciranij brain burner pa je nikad nismo počinjali ako se nismo osjećali dovoljno trezvenima i tako je počela sve rjeđe izlaziti na stol. Svojedobno sam je stavio na prodaju ali kada sam to pripomenuo ženi, nakon njene prijetnje sam je i uklonio iz oglasa. Zapravo smo se dosta sjetili igranja kada smo je ponovo počeli igrati ali zasad opet isprobavamo različite strategije, odnosno nije nam toliko stalo do pobjede koliko da vidimo održivost pojedinih strategija. Ipak u zadnjoj partiji sam dobro naljutio ženu kada sam napravio dupli poguranac na kotačima do dana hranjenja, a nije imala hrane kao ni radnika na kotačima pa ju je to dosta kaznilo. Ipak uspjela je pobijediti na kraju jer je izgradila jedan spomenik koji joj je dao masu bodova a samim time se i odljutila

. Vjerojatno ćemo skoro opet uključiti ekspanziju.
https://boardgamegeek.com/boardgame/231581/auztralia se pokazala hit za našu igraću grupu pa skoro samo to igramo na našim sesijama i već skoro godinu dana. Na žalost zbog određenih okolnosti za koji mjesec će doći do raspada naše grupe a taman se ponadali novoj ekspanziji koja još nije stigla a ciljali smo je upravo za našu grupu. No uživat ćemo koliko traje a dotad eto, otežali smo igru koliko smo mogli, igramo naizmjence na obje strane mape. Ipak u zadnje dvije partije ( svaka na drugoj strani mape) premoćno sam pobijedio usprkos sprdnjama kako nikad pobjednika od farmera. No počinjao sam sa lukom negdje od sredine između ostalih igrača, izgradio sam pruge da malo prodrem u unutrašnjost a onda masovno izgradio farme jer dok su drugi skupljali likove kojima su jačali vojne sposobnosti, ja sam uzeo ličnosti kojima bih u slučaju napada Drevnih na svoje farme automatski zadao štetu plus trenutno aktivirao vojsku za obranu istih. Farme su služile kao privlacilice za neprijatelje pa nisam trebao trošiti vrijeme na vojne ekspedicije i samo na osnovu toga sam potamanio i najviše neprijatelja. Plus ugrabio sam sve ličnosti koje su bodovale određene tipove farmi pa sam u zadnjoj partiji uspio ugrabiti između 70 i 80 bodova. Ne znam koliko se inače bodova postigne ali u našem slučaju to je bio dotad najbolji rezultat.
Jedino još nisu isprobani solo i kooperativni modul.
https://boardgamegeek.com/boardgame/162 ... rit-island - nakon kraće pauze ponovo joj se vratili ali što još o njoj reći a da drugi nisu već spomenuli? A iskoristili smo tek manji djelić punog potencijala igre.
https://boardgamegeek.com/boardgame/169426/roll-player - i dalje razočaran određenim segmentima igre zbog kojih bi je se možda i riješio ali zbog zanimljive kombinatorike sa kockicama još preživljava kod nas. Ipak, za razliku od drugih igara ova me iskreno ne zove da nabavim proširenja za nju. Možda se i predomislim ako me netko uspije nagovoriti ili dati mi bezobrazno dobru ponudu.
https://boardgamegeek.com/boardgame/271 ... s-burgundy - još uvijek bih se našamarao kako sam godinama zaobilazio ovu igru. Ali hajde, ako ništa barem je do promjene mišljenja došlo kada je igra već izašla u novom ruhu koje je nama superiornije od starog. Definitivno obavezna igra za parove a igra me privukla istraživanju drugih Feldovih igara od kojih jedna već maltene od početka godine čeka da bude zajednički božićni poklon. (Neka ovdašnji secret sante vide što li je to samokontrola

)
Sve u svemu zadovoljni smo. Kako se vidi, većinom navodim dosta starije naslove. Bila je otvorena tema misli li se nabavljati nove igre, ali kod nas srećom stvarno nema potrebe za time i shvatili smo da smo skupili dosta dobrih igara, samo ih treba igrati i rotirati. Zahvaljujući ovom forumu rijetko bi se dogodilo da smo promašili sa nekim naslovom što nas je spasilo od impulzivne kupnje i čuvanja novčanika a zadovoljstvo mi je vidjeti kako se javljaju novi nickovi kojima očito isto skustva ovdašnjih forumasa pomažu u odabiru.
Još za kraj da spomenem još jednu igra s kojom smo imali malo pauze zbog nedostatka vremena. Sa našom najmlađom curom nastavili smo sa
https://boardgamegeek.com/boardgame/310 ... -evolution. Izvrsna igra, definitivno puno bolja od i dalje odlične Zombie Kidz Evolution, nama roditeljima zadovoljstvo igrati sa djetetom a ona se često zna igrati sama sa komponentama igre.