Re: Šta ste zadnje igrali?
Postano: 28 pro 2021, 08:15
Gutenberg se moze igrati s dummy playerom, kao trecin igracem kad igras u dvoje.
Nisam uopće proučavao to al sumnjam da bi zadržao, bez obzira što super izgleda i što smatram da je super u 4 igrača mislim da nebi više nikada na stol izašlaDeni je napisao/la: 28 pro 2021, 08:15 Gutenberg se moze igrati s dummy playerom, kao trecin igracem kad igras u dvoje.
Da da, upravo se printaju appeal, conservation i reputation trackeri
Ma skužio sam. Zato pitam za šalicu u nadi da će osvanuti u prodaji.PsyBurn je napisao/la: 28 pro 2021, 10:12ako ti nije jasno - covjek ima svoj shop
https://www.etsy.com/uk/shop/SIPPStore
</lurker-mode>
Divna recenzija,kockica je napisao/la: 28 pro 2021, 16:15 https://boardgamegeek.com/boardgame/245934/carpe-diem
Nakon uspješno prihvaćene The Castles of Burgundy prošlog Božića i definitivno najigranijeg naslova ove godine, ovaj put je red došao na drugi Feldov naslov koji je pristigla ispod božićne jele, Carpe Diem (3.izdanje) (treći, Bonfire, čeka zgodnu priliku da iznenadim ženu, a možda negdje ubodem i Bora Bora). Dojmovi koje dolje opisujem su iz igranja udvoje, između moje voljene i mene.
Spomenut ću samo par usporedbi između ove dvije igre jer su međusobno dovoljno različite pa je moguće posjedovati obje igre. Za početak obje igre se temelje na uzimanju pločica sa glavne ploče i polaganju istih na svoju ploču, pritom možete ostvariti bodove na različite načine. I tu u biti sva sličnost, izuzev dizajna kutija (posjedujemo nove verzije obje igre), završava. Zbog određenih zamjerki koje ću navesti kasnije, Carpe Diem se čini smotanijim mlađim bratom Castles of Burgundy.
Tema je labava (ajde, još jedna sličnost sa CoB) , u ulozi rimskog patricija gradite imanje skupljanjem pločica raznih struktura sa glavne ploče koje odmah polažete na svoju ploču po standardnim i razumljivim pravilima ( pločice se moraju dodirivati, moraju se poklapati izgledom i sl).
Igra se u principu sastoji od dvije faze, u prvoj skupljate pločice dok ih sve ne potrošite sa glavne ploče i usput prikupljate resurse i bonuse ako pritom dovršite određene strukture, a u drugoj fazi bodujete i tako ponavljate 4 puta.
Ovo vjerojatno nikome ne zvuči seksi, ali srećom igra ima par zanimljivih značajki tako da Carpe Diem nije samo još jedna slagalica, premda je ni te značajke neće katapultirati u zvjezdane visine.
Igra se osjeća brzom i ne traje dugo, oko 30-40 min tako da se ne javlja osjećaj dosade. Jako je tečna premda ima povremenih zastoja u vidu kratkotrajnog AP-a koju pločicu ugrabiti ili koje kartice bodovati.
Akcijska faza
Pločice struktura na glavnoj ploči su složene u nekoliko rešetki 4x4 smještenih u krug sa pripadajućim poljima na kojima su smještene vaše figure, a prilikom vašeg poteza pomičete svoju figuru lijevo ili desno od vašeg trenutnog položaja i možete uzimati pločice samo sa rešetke na koju ste se pomaknuli. Izuzetak je ako tijekom igre skupite kruh koji možete potrošiti tako da ostanete na istom mjestu ili se pomaknete na udaljenija područja.
Naravno, ako je rešetka do vašeg trenutnog položaja ispražnjena, onda se možete pomaknuti na sljedeću poziciju. U igri udvoje je odlično riješeno što kada se uzmu dvije pločice sa jedne rešetke, preostale dvije se odbace pa iako se prije svega vodite logikom kako optimalno izgraditi svoje imanje, dobro dođe ako pritom pokvaris planove protivniku ugrabivsi mu koju plocicu pred nosom ili namjerno ispraznivši određenu rešetku tako da se odbace protivniku potrebne pločice.
Faza bodovanja
Nakon ove faze slijedi faza foruma, odnosno bodovanja i tu je pojačana interakcija među igračima. Na jednom polju igraće ploče postave se nasumice izvučene kartice ovisno o broju igrača, na kojima ostvarite naznačene bodove ili bonuse ako ste zadovoljili određene uvjete za njih isto naznačene na tim karticama u vidu završenih struktura ili skupljenih resursa. Pomaže što novčići i kruhovi mogu zamijeniti određene uvjete
Zanimljivost ove faze je što su sve kartice foruma složene u rešetku, a u toj fazi igrači polažu svoj marker na dodirno polje između dvije bilo koje kartice pa se tako ostvaruju bonusi sa obje kartice. Caka je u tome što ako ne ispunjavate uvjete na jednoj ili obje kartice na koje ste stavili svoj marker, gubite 4 boda po kartici. Jednom postavljeni markeri se ne miču ( tako svaki igrač ima po 4 markera, jedan za svaku rundu), pa je u svakoj sljedećoj rundi sve manje dostupnih mjesta na karticama foruma. Redoslijed igrača prilikom postavljanja markera je određen položajem na traci postignuća pa tijekom prije opisane akcijske faze pločica često paralelno vodite utrku za prvo mjesto na toj traci izgradnjom određenih struktura ili postavljanjem pločica na određenim poljima na vašem imanju
Jer trudite se steći prednost pred protivnikom na početku faze foruma, pronaći najbolje kombinacije bonusa koje možete skupiti a pritom i efikasno blokirati protivnika prisiljavajući ga da uzme slabije bonuse ili čak zaradi negativne bodove zbog neispunjavanja uvjeta. Moguće je i slučaj gdje ćete namjerno blokirati određena mjesta na forumu i pritom pretrpjeti negativne bodove ako procijenite da će vam inače protivnik na istome ostvariti dosta bodova.
Na kraju igre možete ostvariti završne bodove na nekoliko načina, u vidu ostvarenih ciljeva ako ste završili određene strukture, skupljenih resursa i sl.
Svaki igrač uz ploču imanja dobije i ploču koja je istodobno učinkoviti likovni podsjetnik koje strukture ostvaruju koje bonuse i kako se provodi završno bodovanje te mjesto na kojem prikupljate resurse. Iz nekog razloga je ta ploča iako i dalje pregledna, lagano zamrljana kao da je lošije otisnuta ali to je možda samo do našeg primjerka.
Reigrivost
Reigrivost je ogromna, em je uvijek drugačiji položaj i redoslijed izlaženja pločica struktura koje slažete na glavnu ploču, em ima i dosta kartica foruma od kojih se samo neke koriste za određenu partiju i pritom se svaki put drugačije slože na ploču.
Također svaki igrač dobije 4 pločice perivoja koje se slože u okvir oko vašeg imanja a svaka stranica okvira prikazuje bonuse ako uspijete završiti određene strukture na točno određenom dijelu imanja. I tih stranica okvira ima dosta i svaki put se drugačije međusobno slože pa to isto utječe na reigrivost ali ovdje imamo i najveće zamjerke.
Prigovori![]()
Naime, rijetko kada cjepidlacim oko umjetnosti, dapače nisam ozbiljno shvaćao prigovore igrača na istu ali ovdje moram napomenuti da je ovo stvarno veliki minus za igru. Na stranu estetika, ona je, što se kaže, uvijek u oku promatrača, ali problem je što izravno utječe na igru u vidu nepreglednosti tijekom igranja što je posebice neshvatljivo jer je riječ o već 3. izdanju igru u kratkom roku otkako je igra izašla prvi put 2018. godine. Sama umjetnost je čak i ok i kada se zagledate, puna je detalja, ali boje su zagasite, tamnije, a dosta struktura ima tek određenu nijansu smeđe boje. Mi još i možemo razaznavati pločice premda bi neki mogli imati problema s tim, ali usprkos dobrom osvjetljenju, doslovce sam palio lampicu na mobitelu kako bih osvijetlio navedene okvire jer naprosto nisam razaznavao jednu smeđu strukturu od druge, treće ili četvrte posve različite strukture. U prvoj igri sam tako planski gradio posve pogrešnu strukturu na određenom mjestu.
Zaključak
Sve u svemu igra je zanimljiva mozgalica, dovoljno lagana i brza, koristi se još od naše prve ljubavi Carcassonnea nama omiljena mehanika polaganja pločica i rado ćemo je odigrati ako ne raspolažemo sa previše vremena, ali definitivno je potrebno novo izdanje zbog gore navedenih zamjerki.
Na našoj skali do 5, igra bi bila između 3 i 4. Iako vrlo dobra za igru udvoje, čini mi se da je pri većem broju igrača igranje tješnje.
Ako pak želite usporedbu sa Castles of Burgundy, potonji je definitivno bolji, dok je Carpe Diem lakši.