Ajd da se i ja javim kao glavni i odgovorni za poslovanje CM.
Prije osnivanja CM radio sam 9 godina u Land of Magicu (nekad LM Infou) na raznim poslovima vezanim uz maloprodaju i nabavu.
Kratko ću objasniti kako formiramo cijene no ukoliko imate konkretnih pitanja ili želite detaljnije pojašenjenje javite se PMom ili mailom, rado ću elaborirati štogod vas zanima
Carta Magica nije distributer društvenih igara, već samo "retailer". U praksi to znači da nemamo obaveze po pitanju godišnje količine prodaje, ili redovitih narudžbi, ali isto tako imamo značajno lošije uvjete nego distributeri.
Za usporedbu, Land of Magic bio je distributer društvenih igara za RGG, FGG, SJ Games, ZMan Games, Days of Wonder, Mayfair Games itd, međutim otužno hrvatsko tržište nije ni približno dovoljno veliko da bi se direktna distribucija isplatila.
Zasad igre uvozimo iz UK od vodećeg distributera za područje Europe (najveći izbor, najbolje cijene). Na žalost, ostatak Europe ima većinom igre lokalizirane za njihovo tržište, a kod nas igre na njemačkom/francuskom/talijanskom nemaju baš smisla.
SRP (suggested retail price) vezan je uz valutu distributivnog područja. To je, na žalost, opet loše za nas:
Primjer: SRP igre Twilight Imperium
SAD = $ 60,00
EU = € 60,00 (UK = Ł 50,00)
Carta Magica = 449,99 kn
Cijene iz SAD-a mogao je primjenjivati Land of Magic budući da je bio službeni distributer tih kompanija te je imao maksimalni rabat na SRP. Otud niže cijene igara u LOM-u.
Ipak i to je imalo cijenu (pokazalo se preveliku):
Da bi se ostvarili distributerski uvjeti potrebno je uzeti popriličnu količinu BG-ova. Čak ni LOM sa svojih 8 dućana to nije mogao osigurati dovoljne promete, već su mnogi naslovi završavali na velikim popustima (i do 50%).
Posebna priča je prijevoz društvenih igara iz SAD-a
- avionski prijevoz uopće ne dolazi u obzir zbog visoke cijene (prvenstveno zbog volumena)
- brodski prijevoz je jeftiniji ali traje.. (30-40 dana) i još uvijek se isplati jedino uz poveliku (obično zbirnu) pošiljku kako bi troškovi prijevoza po igri bili manji od 15%. Iz tog razloga naručivalo se rijetko i vrlo mali broj naslova koji se mogu prodati u široj distribuciji.
Iz tog razloga mi smo (zasad) krenuli drugim putem. Naručivanje od najjačeg euro distributera daje nam mogućnost velikog izboga igara (trenutno preko 160) te nemamo rizik gomilanja zaliha. Nove igre mogu stizati praktički jednom mjesečno (u odnosu na 2 put godišnje u LOM-u).
Negativno je to što ne možemo ići s USA SRP-om već s europskim = više maloprodajne cijene.
Negativno je i to što imamo mnogo lošije nabavne cijene = manja trgovačka marža.
Ovo je ipak početak, i zaista je težak, ali imamo vrlo jasnu ideju u kojem smjeru treba ići kako bi se gore navedeni minusi ublažili:
1. Loyalty program - Kreće od rujna. Još ne bi otkrivali detalje, jer smo još u testiranju, no stalni kupci moći će ostvariti beneficije pri kupnji tako da će im cijena društvenih igara biti prihvatljivija.
2. Prodajne akcije - za naslove koji ne ostvare prodajne rezultate, postavljat ćemo popuste od 20-40%
3. Suradnja s novim HR distributerima društvenih igara te vlastita distribucija - nekoliko projekata već je u tijeku, realizaciju prvih očekujemo već ujesen = niže cijene igara nekih publishera.
4. Vjerojatno i najvažnije, jača promocija društvenih igara u HR, gdje uz uobičajene marketinške metode planiramo:
- čvrstu suradnju s Igranje.org
- otvaranje kluba društvenih igara u ZG
- stalne promocije igara u CM dućanu
Još par napomena vezano uz neke postove:
Algoritam - iz prve ruke znamo kako je svih 4-5 pristiglih igara (AGOT, LOTR, Pillars of Earth..) vrlo problematičnog markupa. Igre su naručene kao pratnja istoimenim knjigama i nije se baš vodilo računa o isplativosti - Algoritam ih prodaje uz "pozitivnu nulu" budući da su ih, kao nove u uvozu društvenih igara, iznenadile ogromne cijene prijevoza. Pozitivnu nulu, ako ih uspiju sve prodati... za što, naravno, nema garancije. Nama je žao što ih ne možemo pratiti s cijenama, ali smo se trudili biti što bliže..
Niske cijene pojedinih naslova u online shopovima - baš kako se mi rješavamo neželjenih zaliha, tako radi i većina online shopova. Iz tog razloga je, na primjer, tržižno prilično neuspješnu ekspanziju za Agricolu, moguće naći po tako niskoj cijeni. I LOM se mogao pohvaliti nevjerojatnom akcijom 1+1, ali eto, to nije bio znak uspješnog poslovanja...
Eto, u gotovo dva mjeseca od početka našeg poslovanja društvene igre postale su jedna od najjačih grupa proizvoda po prodaji. To je odličan signal da radimo dobro, usprkos navedenim problemima s cijenama.
Što se tiče kupnje iz inozemstva - drago nam je da se snalazite i nabavljate povoljno naslove.
Ipak, provjerite povremeno cijene i u CM, vjerujem da ćete vrlo često naći proizvode koji će vas zadovoljiti cijenom.
Lp,
Roman
Carta Magica d.o.o.