Do sada sam se riješio 93 igre iz kolekcije (ne računajući ekspanzije, promoe itd.) pa me zanimala statistika razloga zašto sam se riješio tih igri i da li mogu naći neke zajedničke nazivnike riješavanja. Možda će nekome biti zanimljivo.
Dobra igra, vidio što ima za ponuditi / završena igra - 43 igre
Očekivao sam da će ovo biti najveća kategorija. Pobornik sam ideje da svaka igra ima limitiran broj igranja, ili ugrađen dizajnom (kampanje, legacy igre) ili koliko vam se sviđa igra (1,10,100,1000... odigranih partija). Nisam imao neke posebne zamjerke za ove igre.
Alhambra, Anno 1800, Architects of the West Kingdom, Awkward Guests: The Walton Case, Azul, Caverna: The Cave Farmers, Citadels, Deception: Murder in Hong Kong, Deus, Dixit, Elysium, Five Tribes, Forbidden Island, Gloomhaven, Gold West, El Grande, Heroes of Terrinoth, Imhotep, Jaipur, Jamaica, King of Tokyo, Maracaibo, Marco Polo II: In the Service of the Khan, Mint Works, Mysterium, Onitama, Pandemic, Pandemic Legacy: Season 1, Patchwork, Power Grid, Puerto Rico, Rhino Hero: Super Battle, Santa Maria, Small World, Sons of Anarchy: Men of Mayhem, Spirit Island,Targi, Terraforming Mars: Ares Expedition, Tides of Time, Troyes, Tzolk'in: The Mayan Calendar,Unlock!: Mystery Adventures, Yamataï
Dobra igra, dio mehanizama mi se nije svidio / žrtva hypea - 24 igre
Ovdje sam stavio igre za koje mislim da su u osnovi dobre igre, ali mi dio mehanizama nije legao ili sam puno više očekivao koliki je bio hype oko igre
51st state: Master set, Barrage, Catacombs (Third Edition), Cloudspire, CO₂: Second Chance, Council of 4, Elder Sign, Hand of Fate: Ordeals, Newton, Paper Tales, The Pillars of the Earth, Railroad Ink Challenge: Lush Green Edition, Res Arcana, Root, Saint Petersburg (Second Edition), San Marco, Sheriff of Nottingham, Takenoko, T.I.M.E Stories, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Tawantinsuyu: The Inca Empire, Tekhenu: Obelisk of the Sun, Thunderstone Quest, Viceroy
Dobra igra, negativna frustracija - 3 igre
Cijenim dizajn ovih igri, ali mi tijekom igranja jednostavno prevlada negativna frustracija pa ih rađe izbjegavam.
Ark Nova, Concordia, Hanabi
Loša igra, problem sa mehanizmima - 9 igri
Ave Roma, Le Havre: The Inland Port, King of New York, Mint Delivery, Monopoly, Monster Fluxx, Munchkin Fu, Risk, Yōkai
Zamjenjena drugom verzijom/drugom igrom - 5 igri
The Castles of Burgundy, Clank!: A Deck-Building Adventure, Kemet, Ticket to Ride: 10th Anniversary, Ticket to Ride: Nordic Countries
Poklonjena - 3 igre
For Sale, Mage Knight Board Game, Rummikub
Nikada odigrana - 6 igri
Ovo mi je najbolnija kategorija, igre koje jednostavno nisu nikada došle na stol, razni razlozi
Battlestar Galactica: The Board Game, Dwar7s Duel, Mice and Mystics, Summoner Wars: Master Set, Undaunted: North Africa, World of Warcraft: The Boardgame
Priključite se podjeli svojih iskustava, čovjek olakša dušu
Razlozi riješavanje igri iz kolekcije
-
- Reactions:
- Postovi: 564
- Pridružen/a: 26 lip 2012, 12:55
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 656 puta
- pohvaljen: 557 puta
Re: Razlozi riješavanje igri iz kolekcije
Točno, svaka igra ima limitiran broj igranja. Neke tako limitira životni vijek ljudskog bića. Npr. šah i sl.
Glavni razlozi rješavanja igara iz kolekcija su spacijalni i financijski, odnosno razlog je količina drugih igara koje bi se htjelo isprobati, FOMO, uzbuđenje zbog nečeg novog (čak i kad je to samo varijacija starog), itd. Ergo, da bi se osiguralo mjesto i financije za nove igre treba se prvo riješiti starih, pa se onda pronalaze povodi/opravdanja zašto se riješiti neke igre poput ovih koje je Antomon naveo. Da te stare igre nema što zamijeniti ne bi ih se ni rješavali.
BGG kaže da sam se riješio 32 igre ili ekspanzije. Povodi su uglavnom ovi koje je Antomon naveo, dodao bih još rješavanje dječjih igara koje smo prerasli, te rješavanje igara koje nisu legle durštvu/društvima sa kojima redovno igram te sam zaključio da će vrlo teško ikad više doći na stol (nije da sam se riješio svih takvih ). Naravno, mission/campaign igara koje se "prijeđe" se valjda svi rješavamo po defaultu, ali takvih nisam imao puno. Također rješavanje igara koje dosta sliče nekoj drugoj igri u kolekciji - netko voli unificiranost i varijacije istog omiljenog tipa igara, ja radije volim šarolikost tipova igara i mehanika, pa nastojim imati po jedan primjer svakog "tipa".
-
- Reactions:
- Postovi: 258
- Pridružen/a: 13 lip 2017, 21:39
- Ima zahvala: 1597 puta
- pohvaljen: 596 puta
Re: Razlozi riješavanje igri iz kolekcije
Moj hobi se vise svodi na kupnju, prodaju i zamjene
Ali u pravilu zadrzim igre koje su se svidjele i zeni i meni jer vecinom nas dvoje igramo. Tu se radi vecinom o klasicima koji nisu jako komplicirane igre (ocjena tezine na bgg ispod 2.6).
Dobri su mi ovi tvoji razlozi sto si napisao, neke igre izigras (neke nakon 1 puta a neke nakon vise puta , neke bas nisu sjele ili su lose, a neke nisu ni dosle na stol).
Jedino me jos zanima koje si igre zadrzao u kolekciji?
Re: Razlozi riješavanje igri iz kolekcije
Evo nekoliko mojih i ukratko opis:
Race for the galaxy - meni OK, ostalima ne. Naravno, razlog su ikone.
Yellow & Yangtze - inferiornija verzija Eufrata & Tigrisa. Ima nekih fora ideja, ali rezolucija ratova i maknuti objektiv sa mape (i time maknut jedan trigger za kraj igre) su neke od stvari koje mi se ne sviđaju.
Quest for El dorado: Golden Temple - inferiornija verzija običnog El dorada.
Istanbul - Ok igra, ali mi je ubrzo dosadila
Lancaster - sviđa mi se votanje za novih zakona/"pravila" te kaj možeš izbaciti nekoga iz mjesta, ali WP mjesta su basic, dosadna, set collection također. Znači sve ostalo je uglavnom undercooked za mene i trebao bi neki revised/2nd edition.
Concordia - skužio sam kroz vrijeme da nisam previše ljubitelj euro žanra igara, i ovaj mi je bio dosadan.
Cosmic Frog - dug setup, te previše kaotičan, random i take-that čak i za mene
Long Shot The dice game - nije uopce bilo napetosti/tenzije koju bi očekivao od klađenja za konje.
Caylus - predugačko trajanje za ono što nudi.
Pax Pamir 2nd (trenutno na oglasu) - Sviđa mi se kratko trajanje partije iako bi si mislio da bude dugačko. Minusi: predugačko objašnjavanje, puno malih pravila, previše se izmjeni stanje na ploči i ostalim tableau-ima dok dođe tvoj red + moram pratiti svima da li je sve po pravilima = pretvori mi mozak u kašu.
The Crew QfPN - uopce nam se nije dopalo i skuzilo smo da nismo neki ljubitelji co-op
Race for the galaxy - meni OK, ostalima ne. Naravno, razlog su ikone.
Yellow & Yangtze - inferiornija verzija Eufrata & Tigrisa. Ima nekih fora ideja, ali rezolucija ratova i maknuti objektiv sa mape (i time maknut jedan trigger za kraj igre) su neke od stvari koje mi se ne sviđaju.
Quest for El dorado: Golden Temple - inferiornija verzija običnog El dorada.
Istanbul - Ok igra, ali mi je ubrzo dosadila
Lancaster - sviđa mi se votanje za novih zakona/"pravila" te kaj možeš izbaciti nekoga iz mjesta, ali WP mjesta su basic, dosadna, set collection također. Znači sve ostalo je uglavnom undercooked za mene i trebao bi neki revised/2nd edition.
Concordia - skužio sam kroz vrijeme da nisam previše ljubitelj euro žanra igara, i ovaj mi je bio dosadan.
Cosmic Frog - dug setup, te previše kaotičan, random i take-that čak i za mene
Long Shot The dice game - nije uopce bilo napetosti/tenzije koju bi očekivao od klađenja za konje.
Caylus - predugačko trajanje za ono što nudi.
Pax Pamir 2nd (trenutno na oglasu) - Sviđa mi se kratko trajanje partije iako bi si mislio da bude dugačko. Minusi: predugačko objašnjavanje, puno malih pravila, previše se izmjeni stanje na ploči i ostalim tableau-ima dok dođe tvoj red + moram pratiti svima da li je sve po pravilima = pretvori mi mozak u kašu.
The Crew QfPN - uopce nam se nije dopalo i skuzilo smo da nismo neki ljubitelji co-op
Zadnja izmjena: ray, dana/u 18 lis 2023, 23:52, ukupno mijenjano 1 put.
- Mago de Umago
- Reactions:
- Postovi: 881
- Pridružen/a: 15 sij 2021, 12:03
- Ima zahvala: 847 puta
- pohvaljen: 988 puta
- Kontakt:
Re: Razlozi riješavanje igri iz kolekcije
Ja sam do sada prodao 3 igre.
1. Pictionary - kupljen 19.09.2008. u Avenue Mallu (datum je zbilja točan, ne pitajte zašto znam) i nikad nije odigrana ni partija. Prodana jer vjerojatno ne bi nikad ni bila odigrana.
2. Puerto Rico - prvenstveno prodan da napravim mjesta na kallaxu, a teško da bi ju skoro opet zaigrali jer ekipa mi je uglavnom "novije" generacije i iako je Puerto Rico super igra nekako ju je pregazilo vrijeme (prvenstveno izgledom).
3. Terra Mystica - ista stvar, falilo mjesta na kallaxu, a budući da imam i Gaia Project koji mi se više sviđa Terra Mystica je morala otići trbuhom za kruhom u Italiju.
Kod mene nema nekog velikog obrtaja igara i jako teško se zapravo rješavam njih. Evo npr. Tekhenu koji smo igrali po prvi put je malo razočarao, ali mislim da neće tako lako otići iz kolekcije.
1. Pictionary - kupljen 19.09.2008. u Avenue Mallu (datum je zbilja točan, ne pitajte zašto znam) i nikad nije odigrana ni partija. Prodana jer vjerojatno ne bi nikad ni bila odigrana.
2. Puerto Rico - prvenstveno prodan da napravim mjesta na kallaxu, a teško da bi ju skoro opet zaigrali jer ekipa mi je uglavnom "novije" generacije i iako je Puerto Rico super igra nekako ju je pregazilo vrijeme (prvenstveno izgledom).
3. Terra Mystica - ista stvar, falilo mjesta na kallaxu, a budući da imam i Gaia Project koji mi se više sviđa Terra Mystica je morala otići trbuhom za kruhom u Italiju.
Kod mene nema nekog velikog obrtaja igara i jako teško se zapravo rješavam njih. Evo npr. Tekhenu koji smo igrali po prvi put je malo razočarao, ali mislim da neće tako lako otići iz kolekcije.
Ovo i mene zanima, pogotovo jer prvi razlog svaku igru može zakačiti, a vidim na popisu igre koje bi kod mene teško zadovoljile taj kriterij.
- Ovi su korisnici zahvalili autoru Mago de Umago za post:
- juri006
-
- Reactions:
- Postovi: 564
- Pridružen/a: 26 lip 2012, 12:55
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 656 puta
- pohvaljen: 557 puta
Re: Razlozi riješavanje igri iz kolekcije
Ta-da! https://boardgamegeek.com/boardgame/367 ... -rico-1897Mago de Umago je napisao/la: ↑18 lis 2023, 11:38
2. Puerto Rico - prvenstveno prodan da napravim mjesta na kallaxu, a teško da bi ju skoro opet zaigrali jer ekipa mi je uglavnom "novije" generacije i iako je Puerto Rico super igra nekako ju je pregazilo vrijeme (prvenstveno izgledom).
no need to thank me
- Mago de Umago
- Reactions:
- Postovi: 881
- Pridružen/a: 15 sij 2021, 12:03
- Ima zahvala: 847 puta
- pohvaljen: 988 puta
- Kontakt:
Re: Razlozi riješavanje igri iz kolekcije
Znam, znam, ali meni je stari ljepši tbh. Iz perspektive novih igrača sam mislio ono da ju je vrijeme pregazilo.Vukozec je napisao/la: ↑18 lis 2023, 15:29Ta-da! https://boardgamegeek.com/boardgame/367 ... -rico-1897Mago de Umago je napisao/la: ↑18 lis 2023, 11:38
2. Puerto Rico - prvenstveno prodan da napravim mjesta na kallaxu, a teško da bi ju skoro opet zaigrali jer ekipa mi je uglavnom "novije" generacije i iako je Puerto Rico super igra nekako ju je pregazilo vrijeme (prvenstveno izgledom).
no need to thank me
- dendarii42
- Reactions:
- Postovi: 703
- Pridružen/a: 24 sij 2018, 13:37
- Ima zahvala: 813 puta
- pohvaljen: 677 puta
- Kontakt:
Re: Razlozi riješavanje igri iz kolekcije
Ja sam se jedne igre riješio jer me podjsećala na bivšu.
A sad kad mi je bolje razmišljam da ju opet nabavim
A sad kad mi je bolje razmišljam da ju opet nabavim
-
- Reactions:
- Postovi: 564
- Pridružen/a: 26 lip 2012, 12:55
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 656 puta
- pohvaljen: 557 puta
Re: Razlozi riješavanje igri iz kolekcije
O igri pričaš ili?dendarii42 je napisao/la: ↑18 lis 2023, 16:15 Ja sam se jedne igre riješio jer me podjsećala na bivšu.
A sad kad mi je bolje razmišljam da ju opet nabavim