JULIJE CEZAR - TAKTIKA
Postano: 13 stu 2019, 19:06
ajde, evo, da ne ispadne samo da kukam kako više ništa ne igram, osvrnut ću se na igru koju jedino konstantno igram zadnjih pola godine - godinu...julius caesar...neće ovo biti klasični review, nego taktička razmišljanja trećeplasiranog igrača svijeta u ovoj igri...da, to sam ja...
naime, na stranici https://paronglans.com/ se vodi ljuta borba u igri julije cezar on line...nije baš da je nešto velika zajednica, ali ima sigurno do 100 igrača, od čega možda 20-30 igra gotovo svakodnevno...nije se baš lako probijati kroz ljestvicu, pogotovo kada uđeš u prvih 10...ja sam sad recimo treći, pa kad dobijem nekog novajliju zaradim možda 4-6 bodova (elo sistem bodovanja), a ako on mene dobije on dobiva 25-30 bodova (a ja ih gubim), tako da se svaka greška teško kažnjava...ukoliko igraš sa nekim slično rangiranim ulog u bodovima je 10-15...
trenutno imam 221 okršaj iza sebe, uz omjer pobjeda i poraza 137-84...
iako sam se već dosta ishvalio, moram još spomenuti da tvorca igre granta dalgiesha dobivam zatvorenih očiju (nije mi više čak ni interesantan jer je ispao iz top 10), a njegovog oca, dobrog starog toma daleiesha (direktora columbia gamesa i autora mnogih renominiranih naslova poput hammer of the scots, crusader rex itd) sam nedavno smijenio sa trećeg mjesta...on je malo tvrđi orah i naše partije se često svode na bitke do zadnjeg poteza...
uglavnom, da objasnim igru u kratkim crtama...dakle, standardna blok igra...igra kreće u trenutku aleia jacta est, takle cezarov prelazak rubikona...pompej drži većinu sredozemlja, ali su mu jedinice inferiorne...ne previše, ali ipak dovoljno vidljivo...cezar je taj koji veći prvi dio igre preuzima rizik i inicijativu...njegove jedinice stacionirane su primarno u galiji i sjevernoj italiji...blokovi sadrže slovo i broj...slovo označava trenutak stupanja u bitku (A,B,C,D)...a brojke jačinu jedinice, brojčano (od 1-4)...recimo, prosječna legija ima oznaku najčešće C2, šta znači da treća stupa u bitku (ukoliko ima A i B jedinica) i pogađa sa jedinicama i dvicama...legije su sve C, strijelci i pomoćne trupe su A (eventualno B kada istrošite A), leaderi su A ili B, konjica je B, a mornarica D...postpoji i balista koji je B4 u obrani, a u napadu D2...također, jako važno, svaka jedinica se može podići samo u njihovom originalnom gradu, osim auxilie, baliste i mornarica (koje se mogu dići u lukama)...naravno, u bitkama obrana uvijek puca prije napada ukoliko je isto slovo...
igru pokreću karte, koje isto imaju dvije informacije, broj poteza i broj podignutih levya (tj broj stepova koje možeš dodati određenoj jedinici)...poteza može biti do 4, a levya do 3...
tu su i bogovi, odnosno eventovi...
merkur- pomicanje jednog grada dalje od predviđenog
vulcan-smanji svim protivničkim jedinicama jedan step u određenom gradu
mars-sve jedinice prvi krug pucaju prije protivničkih (tj sve pucaju odmah, pa tek onda obrana)
neptun-ko mars, al za mornarice
pluton-cestom šalji više jedinca od predviđenog (6 umjesto 4 za velike ceste, 3 umisto 2 za male, i 2 umisto 1 na kanalima)
jupiter- ukradi susjednu neprijateljevu jedinicu
TAKTIKA - OTVARANJA
CEZAROVO OTVARANJE
po meni, pompej je u prednosti, nekih 65-35 posto...on line implementacija igre donosi tournament rule u kojem cezar ima inicijativu bez obzira koje karte su bačene...dakle, osigurava cezaru ulazak u rim...sa ovim pravilom prednost pompeja se smanjuje, do maksimalno 60 posto po meni...
uvodni potezi se dakako razlikuju ovisno o kartama...
po meni minimalan broj poteza za cezara prvi krug je karta sa tri poteza - prvi potez jedinice iz genoe u rim, drugi potez ravenna šalje cezara i legiju u sirmium a mornaricu u mare internum, dok treći potez ekipa iz masilije šalje mornaricu u tirensko more čime blokira pompejevu napuljsku mornaricu...dvije legije iz masilije se razmještaju ovisno o drugim kartama, najčešće minimalno jedna u narbo, gdje je čekaju već tri druge jednice...kupljenje levija u ovom slučaju je najčešće u rimu dodatna legija, a ako ima 2 levija mogućnosti ,onda dodatan step toj legiji ili balista cezaru u sirmumu ili dodatna mornarica u marseille...
ukoliko cezar ima kartu sa četiri poteza onda otvara španjolski napad...dakle, iz narba di su tri jedinice šalje dvi C2 legije u bilbis, čime narbo ostaje na jednoj legiji...nadopunjava ga sa dvije legije iz marseja i B2 konjicom iz lugdunuma, čime sa 6 jedincia okružuje tarraco...mornarica iz marseja onda izlazi u mare hispanum kako bi pomogla napad na tarraco ili ide blokirati pompejevu mornaricu u napulju...
u ovom slučaju ekipa iz genue i dalje ide u rim, ali primijetite da su to sva četiri poteza i da onda cezar nije u mogućnosti kreniti prema sirmiumu, što ima za posljedicu potez manje na grčkom i maloazijskom frontu, šta zna biti riskantno u prvoj godini...
ukoliko imam samo dva poteza onda biram slanje iz genoe u rime i pomicanje cezara u sirmium...u ovom slučaju mornaricu iz ravenne je možda bolje ne dirati.
POMPEJEVO OTVARANJE
optimalan broj poteza je dva...dakle, iskusni igrači uvijek povlače pompeja sa legijom iz napulja u messinu...također izlaze sa napuljskom mornaricom koja je na vjetrometini i napadaju cezarovu mornaricu koja bi sad već trebala biti u tirenskom moru...ako nije još bolje, ide u uticu...cezarova mornarica je D2, a pompejeva D3, tako da dikod pompej može i pobijediti ili bar dobiti priliku za povlačenjem...
drugi potez je mornarica iz egipta u egejsko more...ovdje je pitanje je li bolje slati je na cretu pa odma regrutirati C3 legiju, ali odustao sam od te doktrine i sad je uvik šaljem u egejsko more, kako bi blokirala cezarovu mornaricu koja je došla iz ravene u mare internum...neki dok igraju cezara šalju ravensku mornaricu u drač, di regrutiraju balistu ili auxiliu, ali nisam pobornik te taktike....
ukoliko pompej ima treći potez mogućnosti su pomicanje jedinice iz brundizija u regijum ili ojačanje tarraca C2 jedinicom iz carthago nove...
od pojačanja bi svakako naglasio nužnost uzimanja baliste u tarracu...od drugih mogućnosti, dodatna mornarica u utici je uvijek dobrodošla, uz moguću kupovinu slona...treba ipak paziti, da vas ne pogodi cezar vulcanom, pa izgubite pola mornarice i slona kojeg onda možete opet kupiti tek dogodine...ako imate mogućost tri levija, može se uzeti i B2 konjica u antiochiji, kako bi scipion i C3 legija bili mobilni...
pompej može odigrati na brzu pobjedu već prve godine ukoliko se poklope dobre karte i cezarove greške...najčešće se to dešava ukoliko cezar baci karte na španjolsku i doživi poraz ili odigra potez previše napadajući jedinicu u brundiziju...preduslovi za to su i dominacija morem u istočnom sredozemlju, čime prebacuje 2-3 jedinice (pompeja, slona, i neke od dvi legije), uz moguću pomoć jedinica iz antiohije...ovdje karte bogova više smetaju nego pridonose, najiskoritivija je zapravo merkur, koja nosi pomicanje grad više, čime se cezar može iznenaditi u zadnjem potezu i završiti igru prijevremeno....u svakom slučaju, pompejev cilj u prvoj godini je obrana španjolske i prebacivanje jedinica u grčku ili malu aziju, ukoliko nije moguće u grčku...također, prilikom otvaranja sa pompejem česta greška je zadržavanje jedne od najjačih karta, marsa...ovo rade i mnogi iskusni igrači...pompej je u prvoj godini u defanzivi...treba se baviti pedantnim slaganjem obrane, a ukoliko sve podredi slaganju napada sa marsom, često zna završiti kobno...iskorištavanje marsa u grčkoj je krajnje upitno i mora se poklopiti nekoliko parametara a u španjolskoj je krajnje nepreporučljivo (ukoliko cezar ne napravi veći broj grešaka, tipa ostavi narbo samo sa dvije jedinice)...korištenje marsa za napad na rim u prvoj godini često rezultita gubitkom partije radi velikog broja jedinica koje mogu kasnije izvesti protuudar i time ubiti pompeja i kičmu njegove vojske...osobno zadržavam mars samo ukoliko mogu discardati kartu sa dva poteza i jednim levijem (najlišija karta) a i onda ga koristim samo ako se poslože optimalni uvjeti...ako se ne poslože, koristim ga kao običnu move kartu...
umorio sam se malo, ovih dana donosim detaljniji pregled svih frontova. ukoliko bude interesa, naravno...
ako imate šta dodati, kritizirati, raspraviti, bilo bi mi više nego drago.
naime, na stranici https://paronglans.com/ se vodi ljuta borba u igri julije cezar on line...nije baš da je nešto velika zajednica, ali ima sigurno do 100 igrača, od čega možda 20-30 igra gotovo svakodnevno...nije se baš lako probijati kroz ljestvicu, pogotovo kada uđeš u prvih 10...ja sam sad recimo treći, pa kad dobijem nekog novajliju zaradim možda 4-6 bodova (elo sistem bodovanja), a ako on mene dobije on dobiva 25-30 bodova (a ja ih gubim), tako da se svaka greška teško kažnjava...ukoliko igraš sa nekim slično rangiranim ulog u bodovima je 10-15...
trenutno imam 221 okršaj iza sebe, uz omjer pobjeda i poraza 137-84...
iako sam se već dosta ishvalio, moram još spomenuti da tvorca igre granta dalgiesha dobivam zatvorenih očiju (nije mi više čak ni interesantan jer je ispao iz top 10), a njegovog oca, dobrog starog toma daleiesha (direktora columbia gamesa i autora mnogih renominiranih naslova poput hammer of the scots, crusader rex itd) sam nedavno smijenio sa trećeg mjesta...on je malo tvrđi orah i naše partije se često svode na bitke do zadnjeg poteza...
uglavnom, da objasnim igru u kratkim crtama...dakle, standardna blok igra...igra kreće u trenutku aleia jacta est, takle cezarov prelazak rubikona...pompej drži većinu sredozemlja, ali su mu jedinice inferiorne...ne previše, ali ipak dovoljno vidljivo...cezar je taj koji veći prvi dio igre preuzima rizik i inicijativu...njegove jedinice stacionirane su primarno u galiji i sjevernoj italiji...blokovi sadrže slovo i broj...slovo označava trenutak stupanja u bitku (A,B,C,D)...a brojke jačinu jedinice, brojčano (od 1-4)...recimo, prosječna legija ima oznaku najčešće C2, šta znači da treća stupa u bitku (ukoliko ima A i B jedinica) i pogađa sa jedinicama i dvicama...legije su sve C, strijelci i pomoćne trupe su A (eventualno B kada istrošite A), leaderi su A ili B, konjica je B, a mornarica D...postpoji i balista koji je B4 u obrani, a u napadu D2...također, jako važno, svaka jedinica se može podići samo u njihovom originalnom gradu, osim auxilie, baliste i mornarica (koje se mogu dići u lukama)...naravno, u bitkama obrana uvijek puca prije napada ukoliko je isto slovo...
igru pokreću karte, koje isto imaju dvije informacije, broj poteza i broj podignutih levya (tj broj stepova koje možeš dodati određenoj jedinici)...poteza može biti do 4, a levya do 3...
tu su i bogovi, odnosno eventovi...
merkur- pomicanje jednog grada dalje od predviđenog
vulcan-smanji svim protivničkim jedinicama jedan step u određenom gradu
mars-sve jedinice prvi krug pucaju prije protivničkih (tj sve pucaju odmah, pa tek onda obrana)
neptun-ko mars, al za mornarice
pluton-cestom šalji više jedinca od predviđenog (6 umjesto 4 za velike ceste, 3 umisto 2 za male, i 2 umisto 1 na kanalima)
jupiter- ukradi susjednu neprijateljevu jedinicu
TAKTIKA - OTVARANJA
CEZAROVO OTVARANJE
po meni, pompej je u prednosti, nekih 65-35 posto...on line implementacija igre donosi tournament rule u kojem cezar ima inicijativu bez obzira koje karte su bačene...dakle, osigurava cezaru ulazak u rim...sa ovim pravilom prednost pompeja se smanjuje, do maksimalno 60 posto po meni...
uvodni potezi se dakako razlikuju ovisno o kartama...
po meni minimalan broj poteza za cezara prvi krug je karta sa tri poteza - prvi potez jedinice iz genoe u rim, drugi potez ravenna šalje cezara i legiju u sirmium a mornaricu u mare internum, dok treći potez ekipa iz masilije šalje mornaricu u tirensko more čime blokira pompejevu napuljsku mornaricu...dvije legije iz masilije se razmještaju ovisno o drugim kartama, najčešće minimalno jedna u narbo, gdje je čekaju već tri druge jednice...kupljenje levija u ovom slučaju je najčešće u rimu dodatna legija, a ako ima 2 levija mogućnosti ,onda dodatan step toj legiji ili balista cezaru u sirmumu ili dodatna mornarica u marseille...
ukoliko cezar ima kartu sa četiri poteza onda otvara španjolski napad...dakle, iz narba di su tri jedinice šalje dvi C2 legije u bilbis, čime narbo ostaje na jednoj legiji...nadopunjava ga sa dvije legije iz marseja i B2 konjicom iz lugdunuma, čime sa 6 jedincia okružuje tarraco...mornarica iz marseja onda izlazi u mare hispanum kako bi pomogla napad na tarraco ili ide blokirati pompejevu mornaricu u napulju...
u ovom slučaju ekipa iz genue i dalje ide u rim, ali primijetite da su to sva četiri poteza i da onda cezar nije u mogućnosti kreniti prema sirmiumu, što ima za posljedicu potez manje na grčkom i maloazijskom frontu, šta zna biti riskantno u prvoj godini...
ukoliko imam samo dva poteza onda biram slanje iz genoe u rime i pomicanje cezara u sirmium...u ovom slučaju mornaricu iz ravenne je možda bolje ne dirati.
POMPEJEVO OTVARANJE
optimalan broj poteza je dva...dakle, iskusni igrači uvijek povlače pompeja sa legijom iz napulja u messinu...također izlaze sa napuljskom mornaricom koja je na vjetrometini i napadaju cezarovu mornaricu koja bi sad već trebala biti u tirenskom moru...ako nije još bolje, ide u uticu...cezarova mornarica je D2, a pompejeva D3, tako da dikod pompej može i pobijediti ili bar dobiti priliku za povlačenjem...
drugi potez je mornarica iz egipta u egejsko more...ovdje je pitanje je li bolje slati je na cretu pa odma regrutirati C3 legiju, ali odustao sam od te doktrine i sad je uvik šaljem u egejsko more, kako bi blokirala cezarovu mornaricu koja je došla iz ravene u mare internum...neki dok igraju cezara šalju ravensku mornaricu u drač, di regrutiraju balistu ili auxiliu, ali nisam pobornik te taktike....
ukoliko pompej ima treći potez mogućnosti su pomicanje jedinice iz brundizija u regijum ili ojačanje tarraca C2 jedinicom iz carthago nove...
od pojačanja bi svakako naglasio nužnost uzimanja baliste u tarracu...od drugih mogućnosti, dodatna mornarica u utici je uvijek dobrodošla, uz moguću kupovinu slona...treba ipak paziti, da vas ne pogodi cezar vulcanom, pa izgubite pola mornarice i slona kojeg onda možete opet kupiti tek dogodine...ako imate mogućost tri levija, može se uzeti i B2 konjica u antiochiji, kako bi scipion i C3 legija bili mobilni...
pompej može odigrati na brzu pobjedu već prve godine ukoliko se poklope dobre karte i cezarove greške...najčešće se to dešava ukoliko cezar baci karte na španjolsku i doživi poraz ili odigra potez previše napadajući jedinicu u brundiziju...preduslovi za to su i dominacija morem u istočnom sredozemlju, čime prebacuje 2-3 jedinice (pompeja, slona, i neke od dvi legije), uz moguću pomoć jedinica iz antiohije...ovdje karte bogova više smetaju nego pridonose, najiskoritivija je zapravo merkur, koja nosi pomicanje grad više, čime se cezar može iznenaditi u zadnjem potezu i završiti igru prijevremeno....u svakom slučaju, pompejev cilj u prvoj godini je obrana španjolske i prebacivanje jedinica u grčku ili malu aziju, ukoliko nije moguće u grčku...također, prilikom otvaranja sa pompejem česta greška je zadržavanje jedne od najjačih karta, marsa...ovo rade i mnogi iskusni igrači...pompej je u prvoj godini u defanzivi...treba se baviti pedantnim slaganjem obrane, a ukoliko sve podredi slaganju napada sa marsom, često zna završiti kobno...iskorištavanje marsa u grčkoj je krajnje upitno i mora se poklopiti nekoliko parametara a u španjolskoj je krajnje nepreporučljivo (ukoliko cezar ne napravi veći broj grešaka, tipa ostavi narbo samo sa dvije jedinice)...korištenje marsa za napad na rim u prvoj godini često rezultita gubitkom partije radi velikog broja jedinica koje mogu kasnije izvesti protuudar i time ubiti pompeja i kičmu njegove vojske...osobno zadržavam mars samo ukoliko mogu discardati kartu sa dva poteza i jednim levijem (najlišija karta) a i onda ga koristim samo ako se poslože optimalni uvjeti...ako se ne poslože, koristim ga kao običnu move kartu...
umorio sam se malo, ovih dana donosim detaljniji pregled svih frontova. ukoliko bude interesa, naravno...
ako imate šta dodati, kritizirati, raspraviti, bilo bi mi više nego drago.