grof je napisao/la:Dragi autori HR igara, zašto na karte ne stavljate ikone umjesto teksta na engleskom? Zar je to tako teško? Pogledajte eleganciju ...
Vaults
- joezg
- Reactions:
- Postovi: 337
- Pridružen/a: 17 kol 2011, 11:03
- Ima zahvala: 24 puta
- pohvaljen: 201 put
- Kontakt:
Re: Vaults
Ma sve ok s mišljenjem. Imam i ja svoje koje je drugačije i to je u redu (obrazložio sam ga u postu gore). Osobno me zasmetalo ovo (iz razloga navedenih gore):
- joezg
- Reactions:
- Postovi: 337
- Pridružen/a: 17 kol 2011, 11:03
- Ima zahvala: 24 puta
- pohvaljen: 201 put
- Kontakt:
Re: Vaults
Ali da nastavimo i konstruktivnu razmjenu mišljenja:
Kod igara koje rijeđe igram opet mi prednost imaju tekstovi. Nedavno sam nakon dugo vremena objašnjavao Trajana i potpuno sam promašio značenje tri ikone. Srećom pa sam išao provjeriti u pravila i ispravio grešku.
Složio sam se i u gornjem postu da ikone uz tekst u većini slučajeva pomažu. Broom Servis od Ravensburgera ima tekst potpomognut ikonama i to funkcionira izvrsno. Mogu igru igrati i ljudi koji ne poznaju jezik, ali opet je dobro što je pravilo jasno izrečeno na karti. Dobro za početnike i dobro za one koji igru ne igraju jako često.
Na kraju krajeva i Tides of time ima ikone u tekstu. Dio karata ima ili "For each..." ili "For majority...". Meni je to skroz ok. Mogli su smišljati neke piktografe za te rijeći, ali za ovo stvarno ne treba baš puno čitati. "For each set of..." je skroz jasan i bez čitanja na prvi pogled nekome tko je jednom pročitao kartu. A kako bi napravio ikonu za "Win all ties" da je jasna otprve. Ja sam sretan da mi piše "Win all ties", a ne neka ikona koja bi me trebala podsjećati na to. Pogotovo ako neću prečesto igrati igru. Ili "For each suit you don't have gain..." ili "For majorities of suits with only one card gain..."
Moram priznati da nisam u praksi to primjetio. Igram dosta često Evolution (North star games) koji ima samo tekstove na kartama i nikakve ikone. Igram ga najčešće s novim igračima. Tekstovi su vrlo koncizni i vrlo pregledni i precizni. Iako me novi igrači i dalje ponekad pitaju za obrazloženje, pitaju me manje često nego u nekim igrama s ikonama. Zato što im kompletno pravilo piše na karti koju drže u ruci. To ubrzava igru. Nakon tri partije ja više nisam trebao ni čitati tekstove, a ako se dogodi koja "rubna" situacija, imam kompletno pravilo na kartici ispred sebe, a ne moram tražiti opise ikona ili klarifikacije karata negdje po rulebooku. Opet mi je to brže.grof je napisao/la:Ikone se lako slikovno pamti i povezuje s naučenim radnjama što ubrzava proces igranja, dok se tekst svaki puta na karti čita iznova jer ga je teško slikovno povezivati s radnjom, što pak bespotrebno usporava igranje i može prouzročiti podizanje nervoze igrača koji čekaju potez.
Kod igara koje rijeđe igram opet mi prednost imaju tekstovi. Nedavno sam nakon dugo vremena objašnjavao Trajana i potpuno sam promašio značenje tri ikone. Srećom pa sam išao provjeriti u pravila i ispravio grešku.
Složio sam se i u gornjem postu da ikone uz tekst u većini slučajeva pomažu. Broom Servis od Ravensburgera ima tekst potpomognut ikonama i to funkcionira izvrsno. Mogu igru igrati i ljudi koji ne poznaju jezik, ali opet je dobro što je pravilo jasno izrečeno na karti. Dobro za početnike i dobro za one koji igru ne igraju jako često.
Na kraju krajeva i Tides of time ima ikone u tekstu. Dio karata ima ili "For each..." ili "For majority...". Meni je to skroz ok. Mogli su smišljati neke piktografe za te rijeći, ali za ovo stvarno ne treba baš puno čitati. "For each set of..." je skroz jasan i bez čitanja na prvi pogled nekome tko je jednom pročitao kartu. A kako bi napravio ikonu za "Win all ties" da je jasna otprve. Ja sam sretan da mi piše "Win all ties", a ne neka ikona koja bi me trebala podsjećati na to. Pogotovo ako neću prečesto igrati igru. Ili "For each suit you don't have gain..." ili "For majorities of suits with only one card gain..."
- grof
- Redovni član udruge
- Reactions:
- Postovi: 8500
- Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 1622 puta
- pohvaljen: 2445 puta
- Kontakt:
Re: Vaults
Očito nam mozgovi imaju drugačiju percepciju slike i teksta, ja s novim igračima imam pak drugačije iskustvo, zato sam to i napisao. 

Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
- dado
- Reactions:
- Postovi: 1349
- Pridružen/a: 16 lis 2014, 16:54
- Ima zahvala: 3633 puta
- pohvaljen: 2321 put
- Kontakt:
Re: Vaults
Dice Tower review:
https://www.youtube.com/watch?v=Zg8Z37H6qbo
Hm, nešto mi govori da mu baš i nije sjela...
https://www.youtube.com/watch?v=Zg8Z37H6qbo
Hm, nešto mi govori da mu baš i nije sjela...

- Ron_Swanson
- Reactions:
- Postovi: 142
- Pridružen/a: 09 ruj 2015, 16:27
- Ima zahvala: 80 puta
- pohvaljen: 91 put
- Kontakt:
- Valsim
- Reactions:
- Postovi: 3221
- Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 2393 puta
- pohvaljen: 2600 puta
- Kontakt:
Re: Vaults
Wooow. Nisam baš očekivao cvijeće i lovorike, al nisam još vidio u niti jednom videu da se Tom s toliko žestine obrušio na neku igru.
Igra ima jako zanimljivu i zabavnu premisu. Svaki igrač unajmljuje vođe bandi, članove i alate za obijanje sefova, a sve kako bi skupio potrebne kombinacije kako bi obio što veći broj sefova. I na prvu cijela ta ideja djeluje skroz zanimljivom i zabavnom i ... i onda dođemo do pravila i bude onaj zbunjeni i razočarani dojam da su mogli igru napraviti na toliko načina zanimljivijom. Jer nažalost igra se svodi na ono što joj Tom i zamjera. Ali zar nije i većina malih kartaških igara (Turn The Tide, Coloretto, 6 Nimt, Fairy Tale itd.) na sličnu šprancu pitate se. Pa i je i nije. Naravno i dalje sve ovisi o kartama koje se izvuku. No za razliku od navedenih igara u Vaultsu sam imao osjećaj da jednostavno ne mogu nikako utjecati na to kako ću proći u igri. U ostalim igrama, čak i uz naizgled lošije povučene karte, i dalje bi s iskustvom znao razraditi taktiku kako se izvući iz situacije. U Vaultsu bih mogao pažljivo raditi na odabiru svojih članova bande i na opremi koju koriste, samo da bi mi sve palo u vodu ako bi mi se potrefilo da obijem lažni sef zbog kojega bi mi pola tima završilo u ćuzi. I imam da osjećaj čak i sa stotinama partija iza sebe, i dalje bi me zahvaljujući sreći i neki početnik mogao bez imalo frke pobijediti. Najbolji i najjednostavniji opis je da nemaš osjećaja upravljanja svojom igrom, već da igra upravlja tobom. Nedostaje osjećaja postignuća da radiš na nečemu i da razvijaš neki plan i taktiku. Cijela igra se zapravo svodi na nasumično sakupljanje karata i jednako nasumično obijanje sefova, pa kome se najviše posreći će i pobijediti.
No opet s druge strane nazivati igru jednom od najgorih je jednako tako nepravedno. Igru treba uzeti za ono što je. Mislim da je tu najveći problem što iskusni veterani i dobri poznavatelji igara pristupaju igri očekujući ne znam kakvu revolucionarnu mehaniku s obijanjem sefova i sulude kombinatorike. I onda budu razočarani jednostavnošću i velikom nasumičnošću igre. Ovo je igra po meni najviše namijenjena početnicima koji nisu nikad zaigrali ništa osim Čovječe Ne Ljuti Se, Monopoly, Rizik i slične klasike. Da pitamo te ljude za mišljenje imali bi vjerujem samo riječi hvale.
Ne poznajem ekipu koja je radila na igri, ali svejedno bih im htio čestitati na trudu i zaželjeti sreću da i dalje rade na osmišljavanju igara. Svaki početak je težak i trnovit, i rijetko tko odmah isprve uspije napraviti hit. Ipak treba vremena i iskustva dok se ljudi ne ispraksiraju. Tako da nadam se da ih ovaj video neće obeshrabriti, već samo potaknuti da nastave s radom i naprave jednog dana hit koji će svi hvaliti.
Igra ima jako zanimljivu i zabavnu premisu. Svaki igrač unajmljuje vođe bandi, članove i alate za obijanje sefova, a sve kako bi skupio potrebne kombinacije kako bi obio što veći broj sefova. I na prvu cijela ta ideja djeluje skroz zanimljivom i zabavnom i ... i onda dođemo do pravila i bude onaj zbunjeni i razočarani dojam da su mogli igru napraviti na toliko načina zanimljivijom. Jer nažalost igra se svodi na ono što joj Tom i zamjera. Ali zar nije i većina malih kartaških igara (Turn The Tide, Coloretto, 6 Nimt, Fairy Tale itd.) na sličnu šprancu pitate se. Pa i je i nije. Naravno i dalje sve ovisi o kartama koje se izvuku. No za razliku od navedenih igara u Vaultsu sam imao osjećaj da jednostavno ne mogu nikako utjecati na to kako ću proći u igri. U ostalim igrama, čak i uz naizgled lošije povučene karte, i dalje bi s iskustvom znao razraditi taktiku kako se izvući iz situacije. U Vaultsu bih mogao pažljivo raditi na odabiru svojih članova bande i na opremi koju koriste, samo da bi mi sve palo u vodu ako bi mi se potrefilo da obijem lažni sef zbog kojega bi mi pola tima završilo u ćuzi. I imam da osjećaj čak i sa stotinama partija iza sebe, i dalje bi me zahvaljujući sreći i neki početnik mogao bez imalo frke pobijediti. Najbolji i najjednostavniji opis je da nemaš osjećaja upravljanja svojom igrom, već da igra upravlja tobom. Nedostaje osjećaja postignuća da radiš na nečemu i da razvijaš neki plan i taktiku. Cijela igra se zapravo svodi na nasumično sakupljanje karata i jednako nasumično obijanje sefova, pa kome se najviše posreći će i pobijediti.
No opet s druge strane nazivati igru jednom od najgorih je jednako tako nepravedno. Igru treba uzeti za ono što je. Mislim da je tu najveći problem što iskusni veterani i dobri poznavatelji igara pristupaju igri očekujući ne znam kakvu revolucionarnu mehaniku s obijanjem sefova i sulude kombinatorike. I onda budu razočarani jednostavnošću i velikom nasumičnošću igre. Ovo je igra po meni najviše namijenjena početnicima koji nisu nikad zaigrali ništa osim Čovječe Ne Ljuti Se, Monopoly, Rizik i slične klasike. Da pitamo te ljude za mišljenje imali bi vjerujem samo riječi hvale.
Ne poznajem ekipu koja je radila na igri, ali svejedno bih im htio čestitati na trudu i zaželjeti sreću da i dalje rade na osmišljavanju igara. Svaki početak je težak i trnovit, i rijetko tko odmah isprve uspije napraviti hit. Ipak treba vremena i iskustva dok se ljudi ne ispraksiraju. Tako da nadam se da ih ovaj video neće obeshrabriti, već samo potaknuti da nastave s radom i naprave jednog dana hit koji će svi hvaliti.
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon
- sadistiko
- Reactions:
- Postovi: 5027
- Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
- Lokacija: Petrinja
- Ima zahvala: 3721 put
- pohvaljen: 3854 puta
- Kontakt:
Re: Vaults
Eto sad ste i mene izazvali da idem gledati taj video.
Upoznao sam ljude koji su radili tu igru na Pula Jamu, igru nisam probao jer inače ni ne volim igre s kartama.
Učinila mi se čak dosta složenom kad sam gledao kako je igraju, ali po ovome što Tom šupak kaže izgleda tome i nije tako.
Ja znam što je Tom napravio jednoj drugoj igri koju sam ja kupio Hegemonic koju je popljuvao, ali ipak ne ovako jako.
Jednom kad te tako poznati šupak popljuje teško se izvući (ovo je moje mišljenje). Igra je zanemarena i pala daleko na BGG, i dosta ljudi je neće ni probati jer je Tom rekao da ne valja i ti se tu možeš slikati.
Koliko to utječe na buduće izdane igre, eh to je pitanje, jer pošto si prvi puta kiksao (po Tom-šupkovom mišljenju) pitanje kako će te gledati drugi izdavači, mada dečki su sami izdali igru preko Kickstartera pa ih možde to i neće dirati, al da će imati impact na sljedeću igru, vjerujem da hoće.
Upoznao sam ljude koji su radili tu igru na Pula Jamu, igru nisam probao jer inače ni ne volim igre s kartama.
Učinila mi se čak dosta složenom kad sam gledao kako je igraju, ali po ovome što Tom šupak kaže izgleda tome i nije tako.
Ja znam što je Tom napravio jednoj drugoj igri koju sam ja kupio Hegemonic koju je popljuvao, ali ipak ne ovako jako.
Jednom kad te tako poznati šupak popljuje teško se izvući (ovo je moje mišljenje). Igra je zanemarena i pala daleko na BGG, i dosta ljudi je neće ni probati jer je Tom rekao da ne valja i ti se tu možeš slikati.
Koliko to utječe na buduće izdane igre, eh to je pitanje, jer pošto si prvi puta kiksao (po Tom-šupkovom mišljenju) pitanje kako će te gledati drugi izdavači, mada dečki su sami izdali igru preko Kickstartera pa ih možde to i neće dirati, al da će imati impact na sljedeću igru, vjerujem da hoće.
- Antomon
- Reactions:
- Postovi: 1273
- Pridružen/a: 04 tra 2014, 20:38
- Lokacija: Rijeka
- Ima zahvala: 1238 puta
- pohvaljen: 933 puta
- Kontakt:
Re: Vaults
Sad će ispasti da branim Toma, ali whatever.Valsim je napisao/la:Ovo je igra po meni najviše namijenjena početnicima koji nisu nikad zaigrali ništa osim Čovječe Ne Ljuti Se, Monopoly, Rizik i slične klasike. Da pitamo te ljude za mišljenje imali bi vjerujem samo riječi hvale.
Ekipa iz Dice Towera isto tako mrzi Monopoly, Čovječe ne ljuti se (Sorry!) itd. tako da me ne čudi da je Tom jednako dočekao Vaults. Jedina druga igra koja mi pada napamet da je bila napadnuta sa toliko žestine je bila Phase 10 (tamo je kidao karte od igre). Dve točke koje su mi najviše ostale iz reviewa; cool tema čija je implementacija ispala meh kroz mehanike igre i da postoji netko tko je publishao ovu igru. Sa prvom točkom se donekle slažem, meni tema nije važna u igrama pošto više naginjem eurima (mehanikama), njemu/njima kao Amerima tema i implementacija iste je sve (ameritrash). U Vaultsima implementacija teme je meh, nije totalno abstraktna ali nije niti tematska. Sa drugom točkom se nikako ne slažem, svaki publisher sam bira što će publishati i bilo je puno gorih publishanih igara.
Vaultse sam bio zaigrao jednom 2-3 partije i nisam formirao neko posebno mišljenje o igri. U tih par partija mi se igra učinila previše random. Igra je u nekom limbu što se tiče game mehanika; niti ne možeš raditi neke dugoročne strategije radi previše random varijabli, niti ne možeš samo bacati karte kako ti dođu.
- grof
- Redovni član udruge
- Reactions:
- Postovi: 8500
- Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 1622 puta
- pohvaljen: 2445 puta
- Kontakt:
Re: Vaults
Ne slažem se s Tomovom objektivnošću o ovoj igri. Prvenstveno zato jer je uopće nije realno prikazao. Na temelju prikazanog reviewa zapravo samo prevladava njegovo mišljenje kao jedini argument, jer mehaniku igre uopće nije prikazao u cjelosti i na temelju viđenoga ne može se dobiti dovoljno dobar dojam njezine mehanike.
Naime, Tom je ili zaboravio ili nije razumio pravila igre pa nije spomenuo kako se ne obijaju samo "public" sefovi koji se nalaze na ta tri kupa karata sefova (na temelju čega počiva njegov stav totalne random igre), nego igrači kradu i "privatne" sefove drugih igrača, a u kojima bi, ako prate igru i te kako trebali znati što se nalazi. Dakle bande pljačkaju i banke i sebe međusobno, pa se ipak može skovati kakav-takav plan za pobjedu.
Također, jedan igrač može imati i više bandi sa svojim bosovima, pa ih tako koristiti za razna obijanja.
Tu si u discrupt karte koje su event karte i s kojima se ipak može planirati nešto i intervenirati za vrijeme tuđih poteza.
Imam igru, odigrao sam igru par puta i igra je zgodna. Nije masterpiece, ali nije niti zadnje smeće. Ako bi neka igra trebala biti random, onda su to stari Uskoci, a ne Vaults.
Nije igra uopće toliko loša koliko ju je Tom ocrnio! To što se njemu osobno ne sviđa ne bi trebalo utjecati na ostale i ubiti nečiji rad.
Ne pratim baš Toma (jer mi je čak i antipatičan u nastupu. Nekako mi za moj ukus previše "američki" afektira), no rekao bih da mu je Vaults dobro došao da nešto i ocrni, čisto zbog dojma vlastite objektivnosti. Jer teško je ocrniti neku igru velikog izdavača, pa da ne ispadne da mu se sve sviđa, nađe poneki indie naslov kojeg može bez velike štete po izdavača i ocrniti, a tako kod gledatelja ostavlja dojam nepristranosti.
S druge strane, igra je vrlo brzo bila prikupila sredstva na Kickstarteru, što bi se moglo pripisati hypeu i dobrom opisu, marketingu i ne znam čemu sve ne, ali kako onda objasniti da je proširenje igre isto tako brzo prikupilo sredstva na Kickstarteru ako je igra takvo smeće kakvim ga opisuje Tom???
Na BGG-u igra ima ocjenu 6.4 od nekih relativno malih, ali šarolikih 64 glasova. Osobno bih joj dao isto takvu ocjenu, a 6.4 nije 8, ali nije niti 2 ili 3.
Meni igre služe da mi bude zabavno. Ponekad mi je zabavno odigrati Dog, ponekad Village, ponekad Pandemic, ali svaki puta igram da bi se zabavio, a ne nužno polomio mozak u razvoju strategije za pobjedu.
Moje iskrene čestitke ekipi 4Hogs!
(a ono što meni smeta u igri spomenuo sam u prvom postu ove teme i stojim i dalje iza toga, no to je benigno)
Naime, Tom je ili zaboravio ili nije razumio pravila igre pa nije spomenuo kako se ne obijaju samo "public" sefovi koji se nalaze na ta tri kupa karata sefova (na temelju čega počiva njegov stav totalne random igre), nego igrači kradu i "privatne" sefove drugih igrača, a u kojima bi, ako prate igru i te kako trebali znati što se nalazi. Dakle bande pljačkaju i banke i sebe međusobno, pa se ipak može skovati kakav-takav plan za pobjedu.
Također, jedan igrač može imati i više bandi sa svojim bosovima, pa ih tako koristiti za razna obijanja.
Tu si u discrupt karte koje su event karte i s kojima se ipak može planirati nešto i intervenirati za vrijeme tuđih poteza.
Imam igru, odigrao sam igru par puta i igra je zgodna. Nije masterpiece, ali nije niti zadnje smeće. Ako bi neka igra trebala biti random, onda su to stari Uskoci, a ne Vaults.
Nije igra uopće toliko loša koliko ju je Tom ocrnio! To što se njemu osobno ne sviđa ne bi trebalo utjecati na ostale i ubiti nečiji rad.
Ne pratim baš Toma (jer mi je čak i antipatičan u nastupu. Nekako mi za moj ukus previše "američki" afektira), no rekao bih da mu je Vaults dobro došao da nešto i ocrni, čisto zbog dojma vlastite objektivnosti. Jer teško je ocrniti neku igru velikog izdavača, pa da ne ispadne da mu se sve sviđa, nađe poneki indie naslov kojeg može bez velike štete po izdavača i ocrniti, a tako kod gledatelja ostavlja dojam nepristranosti.
S druge strane, igra je vrlo brzo bila prikupila sredstva na Kickstarteru, što bi se moglo pripisati hypeu i dobrom opisu, marketingu i ne znam čemu sve ne, ali kako onda objasniti da je proširenje igre isto tako brzo prikupilo sredstva na Kickstarteru ako je igra takvo smeće kakvim ga opisuje Tom???
Na BGG-u igra ima ocjenu 6.4 od nekih relativno malih, ali šarolikih 64 glasova. Osobno bih joj dao isto takvu ocjenu, a 6.4 nije 8, ali nije niti 2 ili 3.
Meni igre služe da mi bude zabavno. Ponekad mi je zabavno odigrati Dog, ponekad Village, ponekad Pandemic, ali svaki puta igram da bi se zabavio, a ne nužno polomio mozak u razvoju strategije za pobjedu.
Moje iskrene čestitke ekipi 4Hogs!

Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw