Etogac, odradili i to.
https://boardgamegeek.com/boardgame/131287/panamax
Ajmo redom. Skupili smo se oko 17:30, setup, pravila, igra, razišli se u 21:45.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Moja procjena je da je bilo cca 3h ciste igre. Nekima ce to izgledati puno, ali ja volim da igra traje.
Pravila nisu toliko teska, ali ima jako puno sitnica. U nacelu imas 2 moguce akcije: move brodova i utovar tereta, a to se odvija preko lijepog dice drafting sistema.
Dvije su odvojene kase (firma i osobni novac) i u pocetku nije bas jasno kad idu kome novci, ali s vremenom polako sjedne na mjesto. U pravilu je to: kad su u pitanju dionice/dividende onda je ukljucena osobna kasa, a novac od prodaje tereta ide firmi.
3 runde po 4 poteza svakome je u pocetku izgledalo malo, ali to bude malo vise od toga. Cesto se nadovezu potezi, te plovi, te izadje na otvoreno more, te uzmi novac, te ovo, te ono...bome se covjek naigra u tih 12 poteza.
3 vrste brodova: teretni, cruiseri i ratni. Velicine su od 1 do 4 mjesta.
Teretni nose teret, imaju maximum koji mogu primiti (zbroj na kockicama) i minimalni koji treba imati da bi uopce mogao isploviti.
Cruiseri mogu primiti samo kockice s brojevima 1 i 2, ali zato donose novac na drugi nacin pomocu passenger tokena, a ti tokeni na boardu otkljucavaju jako korisne benefite u vidu popusta, prosirenja opcija ili pojacavanju akcija.
Ratni brodovi ne primaju teret, samo ih mozes tjerati kroz kanale,a bitni su jer donose profit direkt igracu ako pomocu njih guras druge brodove.
Brodove mozes grupirati kako god zelis do max velicine 4 kad ih saljes u lock, a jednom kad udju u lock ostaju tako spojeni do izlaska u jedan od 2 "bazena" i nakon toga opet ih mozes grupirati kako god zelis. Odvajaju se i pri izlasku na jednu od dviju obala gdje ide naplata tereta i spremni su za povratak kanalom nazad.
Kroz te lockove brodove mozes gurati na nacin da ako je lock ispred tvog popunjen micanjem svog mices i cijeli taj drugi lock koji ce pogurati i nesto u locku ispred njega ako ima i zapravo tu jednim potezom mozes odraditi vise njih.
Najbolji dio mi je sto je igra prepuna te pozitivne interakcije. Jedina restrikcija kod utovara je da ako uzmes ugovor od west amerike mozes tovariti brodove samo koji plove s te strane, ali taj brod moze biti i tvoj i protivnikov i generic. Imas koristi i od toga jer iako tjeras protivnikov brod na kraju ces naplatiti svoj teret, a protivnik ce dobiti benefit sto je njegov brod dosao do kraja (bonus karte za extra move, extra utovar ili end game bonus, ovisno o velicini broda). Kod kretanja brodova dobije se ponekad i do 3 water movea + 3 lock movea, a igrac ih mora dobro rasporediti i sve ih mora odraditi ako moze, cak i ako mu se potez ne svidja.
Jos jedan odlican dio igre je sto se na kraju gleda samo osobni novac, a novac u firmi je recimo nebitan. Treba ga imati jer 3x u igri ces morati placati "cargo fee" za teret koji je jos u igri plus dividende svima koji imaju tvoje dionice. Ako nemas za fee moras iz svog djepa platiti, a ako ni tada nemas onda uzimas kredit iz banke koji na kraju placas s kamatama. Dividende placas ili svima ili nikome i ako npr imas 17 novaca i moras platiti trojici po 6 tada nikome ne placas, ali ti vrijednost dionica pada za 2 mjesta.
Na kraju se dionice sve prodaju banci i scoraju se end game karte (ako ih imas) i onaj s najvise osobnog novca je pobjednik.
Score je bio 106-106-100(ja)-54
Ovaj sa 54 je krcao samo svoje brodove i kupovao samo svoje dionice. Ja sam na kraju uzeo jednu njegovu dionicu, ali on nije imao para za isplatiti dividende tako da sam ostao karatak za to, a na kraju sam i prodao jeftinije tu dionicu jer je pala za 2 boda kad nije platio dividende.
Odlicna econimic igra, bas sam jako zadovoljan. Rulebook je jedan od gorih ikad, cak nema objasnjenja end game bonus kartica, ali na bgg-u sam nasao dosta linkova i cak smo igrali po nekim drugim tumacenjima tih end game kartica jer valjda nisu izbalansirane, a ovako svaka ta kartica moze dati do cca 24 boda max.