
Evo nakon nekoliko godina odsutnosti iz boardgame svijeta (RL obaveze) ponovo sam uhvatio malo slobodnog vremena da se malo bavim i nečim konstruktivnim.
Već imam nekoliko home made projekata u raznim fazama izrade ali sam se koncentrirao na nešto lakše/izvedivije što mogu bzo izraditi i tako na startu dobijem motivaciju. Radi se o igri Table Battles i koja mi na prvu djeluje vrlo dobra, jednostavna, zanimljiva i dinamična tako da sam napravio home made verziju spomenute igre (base game)
https://boardgamegeek.com/boardgame/230 ... le-battles
NAPOMENA: Ovdje idu slike home made verzije (Battle of Marston Moor). Nažalost postanje slika nadilazi moje IT sposobnosti (prije sam znao kako to ide ali sam s godnama zaboravio

Mehanika je jednostavna (rulebook od 3, slovima: tri strane) a primjenjiva je na manje-više sva razdoblja ratovanja tijekom povijesti. Međutim moje osobno mišljenje je da primjenjiviost TB mehanike završava s razdobljem Napoleonskih ratova kad "prave" bitke postaju taktički previše složene za ovaj sustav (tada prelazimo u domenu "Kriegspiela" a što je sljedeći projekt

Za početak zanimaju me vaša iskustva ako je već netko igrao odn. izradio TB base game ili neku od ekspanzija pa da mi udijelite koji koristan savjet, mišljenje kritiku... Unaprijed zahvaljujem
A sada drugi dio:
Za TB postoji više službenih ekspanzija (English Civil War, Wars of the Roses… mislim 6 ukupno ) pa čak i fan made ekspanzija sa bitkama iz Gospodara prstenova. Tako sam potaknut velikim brojem postojećih scenarija prema poznatim (ali i manje poznatim) bitkama iz svjetske povijesti došao na ideju da bi se lako mogla izraditi i neka bitka iz vojne povijesti naših naroda i narodnosti...(barem tih primjera na našim prostorima nikada nije nedostajalo

Stoga mi je palo na pamet da bi dobro bilo napraviti TB bitku kod Siska 1593. https://www.enciklopedija.hr/natuknica.aspx?ID=56245
Na stranu sad značenje spomenute bitke u povijesnom kontekstu ali mislim da bi upravo ova bitka bila zanimljiva za iskoristiti sve aspekte TB mehanike. (osim što bi eventualno bila zanimljiva domaćoj publici)
Tako u tom scenariju imamo jednu brojnu (po sastavu homogenu) vojsku ali s neadekvatnim vodstvom te jednu manje brojnu (prilično heterogenu po sastavu ali s adekvatnim vodstvom te ujedno bolje i suvremenije opremljenu. Veća vojska je ujedno lošije taktički postavljena na terenu te ne može iskoristiti svoje prednosti (brojnost i mogućnost manevra). TakođerJedan od uzroka poraza je i potpuno slomljen borbeni moral postrojbi (što mehanika takoðer uzima u obzir) uzrokovan presijecanjem odstupnice i napadom "s leđa"
Svakako ja sam sve to napravio u testnoj verziji (prema dostupnim podacima - OOB, tijek bitke itd) samo je sad izazov kako sve to uklopiti a da se omoguć i drukčiji ishod nego onaj povijesni. (dosta solo playtestanja će riješiti problem)
TB je poprilično asimetričan i svaka bitka je rješenje za sebe tako da se sve da napraviti...
Molio bih ako je već netko imao iskustva sa TB u izradi home made scenarija da udijeli koji dobar savjet - Unaprijed zahvaljujem...