Super su i TM i RftG i Imperial i Kingdomino
Svaka ali svaka strategija, kompletne informacije ili ne, daje prednost iskustvu. U primjeru šaha, nije isto jesi li početnik ili majstor. Zato postoji sustav rangiranja.
Veći broj partija je de facto ista stvar kao i bolje poznavanju decka u RftG. Jednostavno je igrač više puta bio u nekoj situaciji i, u primjeru šaha, ne mora trošiti energiju na promišljanje situacije nego iz iskustva izvuće neku heuristiku. Pa majstor dakle gradi na heuristici, a novak petlja po nepoznatom. Isto kao i sa špilom karata. Neko stanje šahovske ploče je meni zagonetka i pojma nemam kako smo se našli tu gdje jesmo, a nekom iskusnom je treća točka plana od pet točaka...
Istovremeno, igre sa više sreće razbijaju hendikep radi iskustva.
recimo bacanje novčića kao primjer čiste sreće. Igrač pismo je prethodno bacio 1000 puta, igrač glava je prethodno bacio 2 puta. I bace novčić. Šansa je fifti fifti.
Ok, što je onda push your luck? Pa lijepo je dao link na definiciju
@joezg i nema se što tu dodati, samo bih dao primjer:
U Conflict of Heroes, _prije_ nego zarolaš kocku za nešto (bilo što), možeš se odreći jednog command action pointa (CAP) i potezu za +1 na roll.
CAP su dragocjeni i ima ih malo. Cijena je fiksna, a roll je roll. Pa je na igraču procijeniti kad se isplati, ako ikada. Poanta je: ne moraš modificirati _nikada_, i nećeš potrošiti nijedan CAP. Dakle, Push your luck.*
Ili Fading Glory, gdje također modificiraš roll ali sa moralom. Kad moral padne na nulu, gubiš bitku. U prvim partijama bi potrošili sav moral na prvih par čarki pa bi Waterloo bio gotov odmah prvi dan popodne, a ne nakon tri dana. Ne bi ni došli do Waterlooa, tek bi se Francuzi otvarali kod Lignyja i Quatre Brassa, i eto jedna od vojski baca zastave i odlazi, smatra da ih časnici bičem tjeraju u žrvanj...
Recimo u RftG ja uvijek doživljavam dvije različite explore kao češljanje galaksije za nečim određenim vs kolonizacija susjedstva kakvo god ono bilo. To mi je čisti push your luck. Hoćeš li 2 od 3? Ili 1 od 7? Ultimativno _jest_ sreća što izvučeš, ali odluka nije nimalo nebitna.
@kockica
"Također mislim da sve ovisi o prvotnom dojmu, ako se nekom ne sviđa igra nakon jedne-dvije partije, nema smisla preporučivati da igra još x broj partija da je zavoli i shvati. Neće."
Kako se uzme. Recimo od ovih poznatijih Twilight Struggle je notoran po tome da ga se treba nekoliko puta igrati da bi se uopće kužilo kaj se događa. Naravno da to odbija jedan (veliki) segment igračke populacije. No dio koji ima inklinaciju probiti se kroz partije učenja je nagrađen odličnom igrom i odličnim partijama.
Igra kompletne informacije koja me zadnjih dana oduševljava, nažalost samo protiv kompa na telefonu, je Onitama.
Onitama je odlična!
btw Spiel des Jahres. Svega 5.
--
*uz napomenu da se bacaju dvije kockice pa nije baš šansa 1/6 za sve, nego je ko u npr Catanu težište na 7, a 'cijene' su tako fino postavljene da ti zbilja taj +1 dobro dođe. But I digress.