Ovo je moj prvi session report.
Tko nije igrao malo da vidi kako izgleda i koji je osjećaj igre, tko je igrao da podjeli neki savjet, mišljenje ili naprosto da se podsjeti kako je to cool igra

Solirao sam treći scenarij, Bagradas. Kartažani u ovom scenariju imaju prednost u karticama 6:4 i imaju lijepu strukturu snaga no ni Rimljani nisu za baciti. Početna postavka snaga, kao u scenario booku:

Rimljani su nešto slabiji na terenu sa dva lidera kontra kartaških 3, slabijom konjicom i slabijim centrom. Premda su medium infantry samo malčice slabiji od heavy infantry (jedni bacaju 4 drugi 5 kockica u napadu, sve ostalo im je isto) ovdje još i tu kartašku heavy infantry screenaju slonovi. Imaju i Rimljani heavy infantry u zadnjem redu, ali manje. No, u C&C:A nije koliko imaš vojske, nego s koliko vojske _upravljaš_.
Slonovi su priča za sebe, kak će se vidjeti, a još je bitno napomenuti kako Kartažani imaju i warriore na svojem desnom (na fotki lijevom – tako ću govoriti dalje, kako je na fotki) boku. Warriori su zeznute jedinice koje su sve dok ne izgube barem jednog pajdu udaraju kao medium, i još se u napadu mogu micati dva, za razliku od ostalih pješaka koji se u napad miču po jedan.
S druge strane, Rimljanima nije sva light infantry čista light, imaju i nešto auxilije koja je posve kompetentna u hand-to-hand. Nije baš da moraju bježati ako dođe do razmjene. Naprotiv, mogu lijepo načeti onoga koji ih napada. Dakle ima svega.
Elem. Od početka Kartažani kreću jako po lijevom boku, i radi warriora i radi jače konjice. Rimljani kreću u centru kako bi navabili slonove na light infantry, odnosno pokrili za ranged combat sav centar. Jer, kad se krećeš bacaš ranged jednu kockicu a kad stojiš dvije. Napada hand-to-hand se u principu od drugih light ne bojiš, a kao light inf ne bojiš se niti slona. Slon je strašan ako napadne neku jaku jedinicu jer je on kao morph (iz Cosmic Encounter) pa puca onoliko kockica koliko bi pucala jedinica koju napada. Za napad na slabu jednicu, samo se bezveze izlaže.
Konkretno na slici ispod, da slon napadne light inf desno, Rimljanu super. Light inf može nabaciti evade, slon može napraviti neku štetu ali je to malo vjerojatno, i još bi ostao otvoren za kontranapad od rimske medium inf sa liderom. Jer slon je ranjiv, on ima samo dva bloka. Dok je s druge strane batine, zapravo jako slaba jedinica. Ok ima on rampage i sve to, ali do rampaga treba doživjeti, a dva pogotka (medium + lider su za dva pogotka posve vjerojatni).

Mislim da je na toj slici 10 sec nakon prolivena prva krv. U ranged combat se skrumpirao jedan od rimskih lightova i načeo jednog od kartaških lightova. Odoše prvi Kartažani pod tratinčice.
No to je tek čarka i razmještaj. Zapravo je prava akcija krenula na lijevom boku. Par manevara i eto kartaške konjice sučeljene sa nekakvom razvučenom rimskom obranom. Prvi fakat bitni moment: kartaški lider sa medium konjicom napada rimsku medium konjicu. Računa da će je ili sašiti ili barem potjerati. Ovako blizu rubu karte, konjica bi najmanje izgubila jednu jedinicu ako bi bježala. Posve ok kartaški potez, pogotovo kaj jedinica koju napada niti ima lidera niti dodiruje dvije svoje, dakle lako ju je uznemiriti sa zastavicom. Pa računa da će eliminirati po figuricu sa liderom, plavom stranicom, mačem ili zastavom. 4/6, nema kaj razmišljati. „Napad!“
I kaj se desi? Jedan pogodak, da, ali ne i zastavica. Rimljani nisu evade (zaboravih da se i to može, na sreću jer …) tako da ostali su na svom mjestu i mogu su imali priliku za fight back. Bacam kockicu – pogodak! Ok 1:1 smo u konjici, ali hit je primila jedinica koja ima lidera. Moram provjeriti jel se kaj desilo s njim, bacam dvije kockice, i >nemoš vjerovat< kartaški lider mrtav!
Snake eyes u C&C:A varijanti. Prvi bod za Rimljane.

Ha dobro, jedna lasta ne čini proljeće. Zapravo, rimski lijevi bok nije obranjen, nego je sad tek _maaalo_ uravnoteženiji. I dalje je tamo kartaška konjica fino ušla u dubinu, ok medium je isturena lai ipak dve su light kaj mogu bacati ranged bez da se miču (kako rekoh, dve kockice), i još screenaju warriore čiji dolazak u fajt u ovom sektoru je neupitan.
A u centru, čudesa. Rimljani su ulovili priliku sa konjicom s desnog boka razbiti desni kartaški screen. Nažalost ništ od bodova (pješadija je u C&C žilava za poginuti od jednom; bar dok je ne napada heavy sa liderom). Pa su Kartažan poslali prvog slona, da sredi konjicu. I tu je došlo otkriće: slon je penicilin za konjicu. Razbije prvo light cav, jedan bod, potom u momentum advancu opcija napasti i medium cav (hell yeah!!!), razbije i njih, drugi bod. Jer, slon nije nešto specijalno jak budući tek preuzima njihove kockice ali konji se boje slona. I zato, svaka zastavica daje jedna extra retreat. Pa kad slonek dobije zastavicu, light cav beži 5 a medium cav 4 – dakle do ruba mape, kad kreće skidanje s ploče. Ako se skine i zadnji čovac, dobije se bod.
Slon desno je uspješno obavio zadatak, što je Kartagi donijelo dva boda.

Tu sam negdje prestao fotkati pa kako je već prošlo nekoliko dana mi nije toliko detalja u glavi te ću FFW kroz ostatak partije.
Rimska konjica je na lijevom boku krvavo odbila kartašku konjicu. Kartaška konjica nije dala bodove jer je retreatala na svoj rub mape i do kraja bitke nije više došla do izražaja. No potom su warriori apsolutno pregazili taj cijeli bok. Dakle obje konjice i načeli auxiliju, ali tad se nekako dokobeljala heavy infnatry koja je sa tom načetom auxilijom i jednim lightovima pomela warriore. I to je bilo to od tog boka. Rimski bok se održao, uvelike radi nedostatka lidera sa kartaške strane ali jedva.
U centru su Rimljani ulagali u kretanje mediuma prema naprijed. Kartažani su pokušali 'torpedirati' liniju sa slonekom, ali kad slonek nije uspio razbiti mediuma makar da pobjegne, u fight back je bio lako sasječen.
Desni bok je totalni rimski fijasko, nakon bacanja konjice u žrvanj centra te poslijedičnog uništenja od strane slona nije se imalo više kaj. Jedino što Kartažani tu osim te jedne medium cav sa liderom i nemaju baš neku jaku trupu. Ok jednog heavyja inf ali koji je već bio načet (čak mislim da je on bio meta rimske medium cav koju je potom razguzio slon) i koji je zapravo bod na nogama pa mu je jedni smisao svaki movement viška se povlačiti.
No movementa baš i nema viška. To je druga stvar koja je nekako doržala rimski desni bok od uništenja. U C&C, kartice predstavljaju fokus. Fokus je bio na centru i lijevo. Rimljanin je imao sreće s karticama pa iako 6:4 stalno je bilo pariranje u centru i lijevo. Nije bilo vremena za akcije po desnom (kartaško lijevom) boku.
U svakom slučaju centar je presudio. Lijevi bok je bio potrošen, i u karticama i u vojsci, ostao je centar i desno. Ako bi po desnom krenula akcija, Kartažanin bi bio na konju. No prije nego je fokus moga preći tamo, Rimljanin puca double time, i napada sa 3 medium inf u centru. Od kojih je jedan imao i lidera. Lider na lidera, napao je na blago načetu heavy inf (akcija 'dva loša ubiše miloša'), i – zadnji bod.
Točno nakon te bitke za zadnji bod. S tim da je medium inf s liderom prvo potjerala heavyja (no fight back, yay! – heavy inf je razorna sa tih svojih 5 kockica), da bi ga nakon momentuma ponovo napala (to joj omogućuje lider) i uništila.

Bojno polje nakon bitke:

Dakle po desnom boku bi Kartažani mogli raditi čuda. Jedino kaj su rimski medium inf tik prije nego bi se Kartažani razmahali naprosto proglasili fajrunt.
Ali koliko je načetih trupa! I koliko se sve izmješalo/ispraznilo! A kartaška konjica bi to još dodatno izmješala i ispraznila... Koji bi to udar mogao biti!
Da, ima evade i tih raznih finesa. C&C:A definitivno nije tek antički Memoir 44, puno je igra razrađenija. Ima zapravo malo dodatnih pravila, i premda je i dalje prilično lagana, puno puno više opcija od M44, i puno veću kontrolu nad događajima. Puno bolji hand management. Em imaš kartice za lidere, em imaš kartice za formacije. Uvijek se u ruci nađe poneka dodatna opcija za razmatranje. I to kako se formacije pokrivaju (npr zanemari jednu zastavicu u bici ako dodiruješ svoje dve trupe), zbilja je više naglasak na odlukama tko će gdje nego na bacanje kocke. Ok, čim je kocka u igri pojedina partija može završiti bilo kako, ali kako je jednostavan sustav nema problema da se partija odigra više puta. Meni je za ovu trebalo dva sata, ali sam se često referirao na pravila jer nisam dugo igrao. Mislim da sat i pol, možda i brže ako ste dvoje i odigrali ste ranije nekoliko partija. Naravno igra je jednostavna pa je podložna omalovažavanju ljubitelja 'mesnatijih' naslova, ali za ono što jest je posve zabavna. Za nekog tko nije igrao nikakav wargame a zanima ga taj svijet - to je to. Recimo da je preporučljiv gateway prema kompleksnijim igrama tog tipa, pri čemu prije svega mislim na Great Battles of History, premda kartice zapravo jako podsjećaju na varijantu chit pulla pa je dobra i za privikavanje na igre koje koriste tu mehaniku, npr. tu na forumu spomenuta Victory Lost. Daleko od simulacije, ova igra odgovara na onaj wargamerski 'what if' bez da traži (pre)velik angažman.
Za kraj fotka ekipe koja nije pobijedila, bez obzira na rezultat:
